Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

Saya ingin menjadi Isteri, Ibu, Bekerjaya dan Businesswoman!

with 0 Comment
Bagaimana saya terjebak untuk menjalankan Bisnes Shaklee ini?

Saya mengamalkan vitamin Shaklee sejak saya disahkan hamil anak kedua pada awal tahun 2011. Setelah saya menggoogle akhirnya saya dapati produk shaklee berjaya menarik hati saya dengan testimonial yang meyakinkan utk vitamin set ibu hamil. Errmmm memang FANTASTIC. Khasiat set vitamin ibu hamil shaklee begitu menakjubkan. Saya lebih bertenaga, rasa lenguh2 badan dan kaki berkurangan dan yang paling penting saya tidak mengalami simptom2 demam dan selesema sepanjang tempoh kehamilan saya. Pendek kata set vitamin itu telah berjaya memberikan saya antibodi yang kuat selain memberikan saya lebih bertenaga.




Sehinggalah tanggal 3 Ogos 2011 saya selamat melahirkan anak kedua saya yang diberi nama Ilmuna Izzahra. Saya meneruskan dengan pengambilan set bersalin dan pantang Shaklee. Saya memang sudah bertekad untuk memberi fully breastfeed pada anak saya kedua ni. Insyallah saya akan berusaha menyusukannya sampai umur 2 tahun. Tidak hairanlah semasa tempoh berpantang saya sudah menyediakan stok ebm. Saya ikut segala petua dan tips bagaimana nak menyimpan stok ebm dengan cara yang betul. Saya telah memaksa suami untuk membeli peti ais baru yang lebih besar untuk tempat penyimpanan stok-stok  ebm ini. Saya tidak menghadapi masalah tentang pengeluaran susu kerana hasil dari pengambilan set bersalin Shaklee, saya dapat menghasilkan susu yang banyak. ALHAMDULILLAH.

Pada  Januari tahun 2012, saya menyuarakan pada suami saya hasrat untuk menjadi ahli Shaklee. Pada mulanya suami saya tidak menggalakkannya kerana ianya MLM. Tetapi memandangkan kos menjadi ahli Shaklee hanya rm 65.00 sahaja dia akhirnya membenarkan saya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Suami saya mengizinkannya atas dasar selama ini pon saya memang pengguna tegar Shaklee. Memang sejak hamil sampailah berpantang dan kini masih menyusukan anak saya telah mengamalkan vitamin Shaklee untuk memberikan tenaga dan kecergasan bagi menjayakan misi menyusukan bayi sehingga 2 tahun.  

Mungkin atas dasar ini jugalah yang membuatkan anda setuju menjadi ahli Shaklee? Sila angkat tangan! heheheheh....

Pada awal kemunculan saya sebagai ahli Shaklee, penjualan Shaklee saya menerusi page facebook Superb Vitamin memang slow. Saya masih menyesuaikan diri tentang dunia baru ini. Almaklum sajelah saya tidak pernah menjalankan sebarang bentuk perniagaan pun selama ini. Sedikit sebanyak perasaan SHY tu mengacau jiwa sanubari saya ni. 

Agak lama jugak saya menjalankan bisnes Shaklee ini dengan separuh hati.  Saya hanya dapat bonus sekitar awal 3 angka saje.Tapi berbaloi jugalah dari tak dapat apa-apa. Godek-godek fb dapat jugak duitkan... Tanpa saya sedari bulan Jun telah merubahkan persepsi saya terhadap bisnes ini. Saya telah berjaya naik pangkat kepada supervisor. Dalam hanya separuh hati tu tak sangka berjaya naik pangkat. Bonus pun meningkat tapi tak cecah 4 angka lagi.

Kejayaan saya mendapat up rank ni telah membuka mata suami saya. Dia menyarankan saya supaya lebih serius lagi. Wah! Saya sudah mendapat booster tambahan. Tulang rusuk saya yang satu lagi sudah memberikan galakan dan motivasi sepenuhnya kepada saya untuk maju lagi dalam bisnes Shaklee ni. Memang BEST!

Saya semakin bersemangat. Blog Superb Vitamin walaupun sudah diwujudkan sejak Februari lalu tetapi dibiarkan usang bersawang kini tidak lagi dipinggirkan. Bermula bulan Julai saya dan suami bersama sama mempelajari ilmu baru ini iaitu perniagaan menerusi dunia maya. Kalau tak kerana Shaklee memang kami tak akan xplore apa itu perniagaan online. So sekarang kami dapat 2 kebaikan. Pertama dapat menjalankan bisnes Shaklee dan kedua dapat mengetahui selok belok perniagaan online. Bestkan?




Akhirnya pada bulan Oktober saya dapat juga merasai pendapatan 4 angka. Syukur sangat kepada Allah. Walaupun kejayaan saya ni tidak sepantas ahli-ahli yang lain tapi saya memang bersyukur sangat kerana dapat jugak capai target jangka pendek ini. Oh ye lupa saya terangkan, target jangka pendek saya adalah nak capai bonus 4 angka dan target sebenar saya ialah nak berjaya dalam perniagaan bisnes Shaklee ke tahap Master.

Sampai sini dulu.. Lain kali saya sambung lagi pada entri yang lain... Selamat Tahun Baru 2013

Kini rakan bisness Shaklee saya berada berhampran kawasan anda. Sila lakukan pembelian eksklusif Shaklee menerusi rakan bisnes saya ini. Klik di sini.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?