Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

Kenapa Nak Boikot Shaklee? Pengakuan Roger Barnett Mengenai Isu Israel

with 1 comment

Adakah anda layak untuk memboikot Shaklee?



Sebelum membaca entri ini sehingga habis, saya ingin menjemput uols untuk menonton video pendek ini sebentar


Saya copy paste bicara hati https://www.facebook.com/najihah.a.mutalib dr Los Angeles, USA
Inilah Mr. Roger Barnett..CEO Shaklee Corp. Lelaki tersohor di Malaysia akhir ini, seperti produk keluaran Shaklee juga yang amat popular dan membantu ramai rakyat Malaysia utk hidup lebih sihat dengan izinNya. 
Pagi tadi Roger mengadakan pertemuan khas dengan delegasi SID dari Malaysia. Untuk pengetahuan kawan, kami SID Malaysia adalah delegasi teramai yang layak untuk sertai global conference kali ini (ini pun x termasuk leaders Shaklee yg memilih trip umrah, kalau x, lg ramai yg dtg). Kami mendapat layanan yg ckp istimewa di sini, tpt duduk vvip di sediakan utk kami dlm dewan. 




Disebabkan majoriti SID Malaysia yang layak join trip US kali ini adalah Muslim (200 orang drpd 295 org adalah Muslim), maka makanan halal disediakan utk kami, tempat solat pun di sediakan di tempat conference. Dan saya dapat berita, dinner para Master malam tadi disediakan makanan halal bagi meraikan dan menghormati para master dari Malaysia. Memang saya selaku muslim, terasa sangat dihormati di sini, di negara Amareka negara orang puteh ini.



Hari pertama conference, Mr. Roger mulakan ucapannya di hadapan ribuan SID Shaklee seluruh dunia dengan menceritakan kisah kejayaan Jutawan Shaklee Malaysia iaitu Master Norita Idris & Master Cery MamaFaiz. Terpampang gambar mereka dalam arena. Juga terpampang gambar bendera Malaysia di sini. Saya ketika itu terasa dada begitu bergetar, menggeletar juga rasa tangan dan kaki. Seperti tidak percaya walaupun sebenarnya kami semua amat bangga sekali.


Tepukan gemuruh dari seluruh warga arena, semua mata tertumpu ke arah deligasi Malaysia apabila Mr. Roger mengumumkan bahawa dalam masa 3 tahun, Master Shariza telah berjaya melahirkan 42 org Master (sedangkan ada diantara SID US, selepas 11 tahun buat bisnes Shaklee br naik rank coordi - tinggi rank saya lg ye..hehe). Dan yg pastinya kesemuanya itu adalah jutawan muslimah. Itu baru di bawah master shariza, belum lagi para master yg lahir di bawah master muslim yg lain. 





Cuba kenkawan nyatakan di sini, ada tak syarikat yang telah berjaya melahirkan jutawan-jutawan muslim dan muslimah dalam tempoh yang singkat begini? Dan dari apa yang saya tahu, para Master Shaklee ini telah banyak membantu dan memberi sumbangan untuk Islam di Malaysia khasnya. Ada yang setiap bulan menyumbang utk sek tahfiz, membina masjid, rumah anak yatim dan sebagainya. Adakah perkara baik sebegini pun anda semua tidak menyukainya dan ingin memusnahkannya?




Maaf sebab saya telah hebahkan kebaikan yang telah mereka ini laksanakan. Tapi disebabkan ramai yg menuduh bukan-bukan kepada para leaders Shaklee, sehingga ada yg mengatakan mereka ini gilakan duit, sayangkan bonus yang berjuta sampai tak tahu menilai mana halal mana haram. Ada yg menuduh para SID shaklee ni terima bonus haram. Siapa anda untuk menghukum sesuatu itu halal atau haram? Semuanya ini hanyalah berpunca dari sumber-sumber yang diragui kesahihannya. Kalau nak berbicara soal halal haram ni, kehidupan kita sekarang pun penuh dikelilingi dengan banyak perkara syubhah.

Sejujurnya, saya ingin nyatakan di sini. Setelah saya sertai Shaklee baru saya tahu bahawa wujudnya MLM di Malaysia (walaupun HQnya berpangkalan di US) yang amat menitikberatkan soal-soal halal haram, pergantungan kepada Allah, banyak mendekatkan para SID muslim dengan amalan Islam dan paling penting shaklee adalah MLM yg patuh Syariah! Silalah buat kajian jika anda tidak percaya! Sehinggakan Shaklee US pun amat menghormati para SID Muslim dr Malaysia.



Ini sudah tentunya merupakan sesuatu yg positif juga untuk agama Islam sebanarnya. Dan rata-rata SID dari seluruh dunia yang hadir ‪#‎usglobalconference‬ kali ini amat kagum dengan kami semua. Kalau jumpa je, pasti mereka akan tanya, kamu semua dari Malaysia? Kamu semua memang awesome! Mungkin jugak mereka melihat, para master dan leader Shaklee dr Malaysia semunya muda belia sedangkan kebanyakan leader mereka yg naik ke pentas semua dah berusia sehinggakan ada yang dah bongkok2! Tak percaya? Tengoklah gambar di bawah ni.



Berbalik kepada Mr. Roger tadi, ya..beliau memang seorang Yahudi. Tidak semua bangsa Yahudi jahat. Yahudi dan zionis adalah dua entiti yg berbeza. Sepatutnya, zionislah yg patut kita benci. Dan Aqsa syarif pernah keluarkan kenyataan bahawa kita akan boikot man-mana Syarikat yg mempunyai bukti yang kukuh bahawa mereka ini menyumbang kepada zionis Israel termasuklah sekiranya syarikat itu syarikat org Islam sekalipun. Sedangkan Shaklee telah menafikan bahawa syarikat ini ada terlibat. Kepada semua kenkawan yang sedap hati cakap dan suka je share tentang Shaklee ni haram, berhati-hatilah dalam menuturkan kata2 anda.





Dan jangan pandai2 mengeluarkan kenyataan bahawa UZAR yang cakap haram. UZAR yg suruh boikot padahal UZAR tak pernah keluarkan kenyataan itu. Jika anda ingin boikot, terserahlah tapi jangan menuduh yang bukan-bukan sehingga sanggup mengeluarkan fatwa bahawa kami semua makan bonus Haram.


Pihak syarikat sendiri sudah 3 kali mengeluarkan kenyataan rasmi yang menafikan semua tuduhan itu. Bahkan dlm ucapan pagi tadi, Mr. Roger sendiri menegaskan di hadapan kami para SID Malaysia bahawa Shaklee tidak pernah terlibat dengan semua ini. Shaklee hanya terlibat untuk membantu semua orang untuk hidup lebih sihat tidak kira apa bangsa mahupun agama mereka. Dan saya dapat tahu, Shaklee juga tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang sekiranya masih ada yang menyebarkan berita tidak benar dan memburuk2kan syarikat.

Jadi kepada semua anak-anak shaklee, customer dan kenkawan saya di luar sana, saya harap anda semua jelas dengan isu ini. Jika anda masih tidak puas hati, buatlah istikharah mohon petunjuk dari Allah kerana Dialah sebaik2 Penolong buat kita! Jgn main share je apa yg anda tak pasti. Wallahua'lam!


Seronoknya bisnes Shaklee sampai boleh pergi USA 8 hari free semuanya! Beg baju, t-shirt, duit belanja, khadam bawak beg pun ada! Percutian 7 bintang! Makan tanggung berak cangkung jer. Cayalah!





Sebelum entri ini berakhir, renungkanlah kata-kata ini,

Ibu-ibu Amerika terinspirasi dgn ibu-ibu Malaysia, membina bisnes di samping menyuburkan keluarga & menjaga agama.

Mungkin peluang ini diberikan untuk kita pamerkan siapa diri kita (Muslim) kepada mereka. Yang penting, tiada seorang pun yang panggil kami 'terroris' walaupun ada yang berniqab, berkopiah, berjambang...

Syukur pada Allah, apa lagi nak minta? 

-Akacan Master Lyna Noh

Jom join Shaklee dengan saya! Tapi nak join Shaklee hati kena baik dan bukan nak duit banyak semata-mata! Jemput baca rahsia kejayaan dalam Shaklee di link bawah

Tips Berjaya Bisnes Shaklee - Ikhlas, Ceria dan Gembira




1 comment:

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?