Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

Vitamin Ibu Menyusu : Milk Booster untuk Ibu Bertenaga & Anak Sihat

with 4 comments
Apakah vitamin penting untuk ibu menyusu?

"Kenapa susu saya tak pekat? 
"Penatnya saya, sejak breastfeeding ni saya selalu cepat letih."
"Eh kenapa Kak Mazni nampak bertenaga sdgkan saya selalu je cepat letih?"

Ini Jawapan saya....

Hari ini saya nak sharing bagaimana menghasilkan susu ibu yang penuh nutrisi, pekat dan menggiurkan. Ibu menyusu  mesti mengekalkan momentum tenaga dan diri untuk cergas dan sihat. Tambahan pula ibu menyusu bukan sahaja berkhidmat untuk diri sendiri tetapi juga untuk anak dan suami. Maka tidak hairanlah ibu-ibu perlu pandai menjaga kesihatan diri luaran dan dalaman demi menjayakan misi 3 dalam 1 ini. 

Untuk kekal sihat, cergas dan bertenaga ibu menyusu boleh mengambil vitamin sebagai makanan tambahan atau booster. Teorinya senang sahaja. Ibu sihat maka susu yang dihasilkan juga sihat. Susu yang dihasilkan bkan sahaja sihat malah menjadi penuh nutrisi, pekat dan menggiurkan. 

sebelah kanan susu ibu dengan amalan vitamin
Seorang customer saya memberitahu saya sejak dia mengambil vitamin ibu menyusu ini anaknya tidak lagi  meragam dan cepat lapar. Tidur malam pun tidak kerap terganggu. Jika sebelum ini bayi dia selalu sahaja cepat lapar dan kerap menyusu sehinggakan kadang-kadang dia berasa berputus asa untuk menjayakan penyusuan ini  lantaran dirinya yang sudah kehabisan tenaga dan keletihan.

Lihat, ternyata ibu-ibu boleh berjaya dan dapat menyusukan bayi mereka dengan gembira dan tenang asalkan  mereka mengamalkan vitamin ibu menyusu ini disamping berdisiplin menjaga pantang larang dalam tempoh penyusuan ini. Insyallah saya akan kongsi tips dan panduan pantang larang penyusuan dalam entri akan datang .

Secara asasnya semua vitamin dalam set vitamin ibu menyusu yang diperkenalkan memberikan manfaat kesihatan yang banyak kepada ibu seperti menambah tenaga (mengurangkan kepenatan), kekal cergas dan ceria serta yang utama sekali adalah mengurang stress. 

Hati yang tenang, badan yang sihat dapat menggerakkan 'spirit' minda bawah sedar kita untuk menghasilkan susu dengan banyak. Oleh sebab itu, set vitamin ibu menyusu shaklee banyak membantu ibu-ibu menyusu menjayakan tempoh penyusuan sehingga dua tahun dan lebih lagi.


Berikut adalah senarai set vitamin ibu menyusu yang sesuai untuk ibu yang menyusukan dan anak.






Set B - Set Asas Vitamin Ibu Menyusu dengan Alfalfa Complex 
Mengandungi 4 jenis vitamin asas untuk ibu menyusu iaitu


Vitalea (multivitamin) 
B-complex 
Vitamin C 
Alfalfa complex

Amat membantu ibu yang menyusukan anak. Set B ini sesuai untuk ibu menyusu yang tidak menghadapi apa-apa masalah dalam penyusuan dan ingin memperkayakan khasiat nutrisi dalam susu ibu dan juga menambah tenaga ibu menyusu. 


Kelebihan Alfalfa complex adalah sebagai 'milk booster' kepada ibu menyusu selain menyelesaikan masalah kesihatan wanita seperti merapatkan kembali keintiman, menyelesaikan masalah keputihan, dan yang paling utama merupakan detox (nyahkan toksin) kepada tubuh. Manfaat alfalfa kepada anak ialah menjadikan susu ibu lebih pekat membuatkan anak kesayangan kita lebih kenyang dan mendapat khasiat yang berkualiti. Selain itu, alfalfa complex juga membantu mengatasi masalah eczema bayi.





Set Eu 4 Pack - Set Vitamin Ibu Menyusu dengan Ostematrix tanpa Alfalfa Complex

Set vitamin ibu menyusu ini mengandungi 4 jenis vitamin asas iaitu 

Vitalea (multivitamin) 
B-complex 
Vitamin C 
Ostematrix (kalsium dan magnesium)

Kalsium amat penting untuk menampung kepada ibu menyusu terutama sekali ketika menghadapi saat-saat PMS. Ketika saat-saat PMS berlaku kebanyakkan pengeluaran susu ibu-ibu akan menurun disebabkan paras kalsium yang rendah ketika ini. 

Tambahan pula dapat menguatkan struktur tulang dan gigi ibu menyusu terutamanya kerana ibu menyusu terdedah kepada osteoporosis yang tinggi kerana kita turut membekalkan kalsium kepada bayi. Kalsium juga didapati berperanan meningkatkan pengeluaran susu ibu dan ini memberi kelebihan berganda buat ibu dan anak. Set ini amat sesuai bagi ibu menyusu atau anak yang alah terhadap alfalfa. Juga sesuai bagi ibu menyusu yang tidak gemar minum susu atau bayi yang alah kepada laktosa. 



Set E - Set Vitamin Ibu Menyusu dengan Ostematrix (Kalsium) 

Mengandungi 4 jenis vitamin ibu menyusu asas iaitu 

Vitalea (multivitamin) 

B-complex 
Vitamin C
Alfalfa complex 
Ostematrix

Set ini amat sesuai kepada ibu menyusu dan anak yang tidak menghadapi alahan terhadap alfalfa tetapi mempunyai alahan kepada laktosa. 


Juga sesuai untuk ibu menyusu yang kurang mengambil kalsium dalam diet seharian dan  sesuai bagi ibu menyusu yang tidak gemar minum susu. Set ini juga bagus untuk ibu dan anak kerana mengandungi semua nutrien dan zat yang lengkap untuk keperluan kesihatan ibu dan anak di samping membantu fokus utama ibu menyusukan iaitu (membantu meningkatkan pengeluaran susu ibu).






Set Tripple M- Set Vitamin Ibu Menyusu Paling Lengkap (Set B, Kalsium dan Soy Protein Shaklee (ESP) - highly    recommended!
Mengandungi 4 jenis vitamin asas iaitu


Vitalea (multivitamin)
B-complex 
Vitamin C
Ostematrix

Keistimewaanya adalah set ini dilengkapkan dengan ESP - Soy Protien Shaklee yang manfaat kepada ibu menyusu dan bayi. Sangat-sangat disyorkan kepada ibu menyusu yang menghadapi masalah dalam penyusuan iaitu, masalah pengeluaran susu yang tidak optima dan yangmenghadapi masalah kekurangan stok EBM (stok susu beku). 


Set vitammin ibu menyusu (Tripple M) ini juga amat sesuai bagi ibu menyusu yangingin memulakan 'relactation' dan untuk meningkatkan lagi pengeluaran susu ibu. Soy Protein Shaklee banyak memberi manfaat terutamanya kepada ibu. kerana selain membantu sebagai 'milk booster', Soy Protein Shaklee juga turut membekalkan protein yang lengkap untuk keperluan ibu seharian dan membekalkan tenaga berpanjangan. 


Manfaat set Tripple M ini juga adalah dapat memperbaiki kekurangan zat dan nutrisi yang diperlukan oleh tubuh terutamanya ibu yang menyusu agar tubuh ibu menyusu dapat berfungsi dengan baik yang secara tidak langsung meningkatkan sistem pertahanan tubuh yang tinggi kepada ibu dan anak. 



Untuk mengetahui bagaimana menjayakan penyusuan sila klik di sini 

BONUS yang anda akan dapat jika membeli set ni dengan saya??
  • Jadual makan istimewa
  • Tips boost susu
  • Konsultasi nutrisi & penyusuan sepanjang masa

Jom saya belanja uols sebuah video pendek yang menceritakan seorang ibu bekerjaya yang sangat gigih dan kental untuk menjayakan penyusuan susu ibu selama 2 tahun.


Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan from iReach HD on Vimeo.


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:
Maznifaeza Md Mustaffa
♥ sms/whatsApp: 016-5199271
♥ Emel : maznifaeza@gmail.com


♥ Fb: www.facebook.com/superbvitamin sila klik LIKE utk info terkini


4 comments:

  1. Replies
    1. tqvm dear... semoga kita dapat kebaikan bersama

      Delete
  2. info yang sangat bermanfaat utk saya yang tengah bf baby 2nd ni..terima kasih sis

    ReplyDelete
  3. terima kasih atas perkongsian ilmu.
    Bila badan letih ibu pon bole stress..susu badan pon boleh drop kan..?

    http://www.ierazul.com/2016/12/vitamin-untuk-ibu-menyusu.html

    ReplyDelete

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?