Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

Benarkah Set Penyusuan Shaklee tidak berkesan?

with 0 Comment

Set Penyusuan Shaklee tidak berkesan?


Sepanjang saya aktif dalam melibatkan diri dalam perniagaaan supplement ini. Pelbagai persoalan yang dihujani kepada saya. Ada yang gembira dengan perubahan yang berlaku dan ada juga yang kecewa dengan tiada perubahan yang berlaku.

Seperti yang saya selalu tekankan kepada ibu-ibu yang menyusu. Supplement ini adalah makanan tambahan yang membantu untuk menambahkan nutrien yang tidak mencukupi daripada pengambilan makanan harian. Keberkesananya juga bergantung kepada tahap kesihatan badan anda. Jika badan anda tidak cukup nutrien sebelum ini. Jadi tugas supplement ini adalah untuk top up semula mana-mana bahagian yang tidak mencukupi. Jadi kesannya akan lambat berbanding badan sesetengah individu yang sedia ada menjaga kesihatan sebelum ini. Muhasabah diri itu penting. Adakah anda menjaga kesihatan anda sebelum ini? Macam mana corak pemakanan anda, adakah seimbang atau sebaliknya? Semua itu memainkan peranan penting.


Supplement ini memerlukan masa untuk menampakkan keberkesananya. Paling cepat serta merta. Paling lama 1 bulan . Macam saya cakap. bergantung kepada tahap kesihatan. Anda rasa anda sihat. tapi kita tidak tahu adakah organ-organ kita sihat? Sel-sel kita sihat? Jadi inilah tugas vitamin atau supplements. Pengambilan yang konsisten dan berterusan sudah tentu akan memberikan hari yang positif. Juga memberi proses penyesuaian untuk badan. Contoh : Mana anda lebih cenderung? Makan sebiji vitamin C sehari selama 15 hari, ataupun 15 biji vitamin C sekali makan selepas 15 hari? Sadah tentu banyak bezanyakan?

Jom kita tengok persoalan yang biasa ditanya tentang set penyusuan.
"Saya makan vitamin ini, susu saya pekat. Tapi kenapa kuantiti dia sikit? Saya pam pun tak sampai 5oz"
"Lepas makan Vitamin, saya mengantuk dan berlarutan sehingga pening kepala"
"Dah 8 hari ni kak saya makan vitamin. Tapi susu masih sama je. anak saya tak cukup susu. Saya risau sangat-sangat. Pening kepala fikirkan tentang stok susu"

Kes Pertama :Pengambilan supplement membuatkan susu PEKAT tetapi kurang dari segi kuantiti.
Ini adalah kesan normal bagi mereka yang baru dengan supplement. Pengambilan supplement memerlukan pengambilan air yang sekata dan banyak bagi ibu menyusu tidak kurang daripada 3Liter Sehari (wajib) kerana komposisi utama susu ibu adalah air. Selain itu, kuantiti air yang diperlukan oleh badan untuk menjalankan aktiviti dalaman dengan baik adalah 2-3Liter sehari. Seperti yang kita sedia maklum setiap badan manusia adalah tidak sama. Contohnya. Ada orang yang makan sekaligus pada waktu pagi bersamaan dengan 6 biji (Vitamin C, Vitalea, Bcomplec dan 3 biji Alfalfa) . Si ibu ini akan mendapati susunya pada perahan jam 10 pagi dan 1 petang adalah pekat dan sedikit kuantitinya. Namun kuantiti susu perahannya akan kembali kepada kuantiti asalnya selepas jam 5 petang dan perahan berikutnya.

Mengapa ianya terjadi?
Ini kerana kepekatan darah adalah dikemuncak antara waktu jam 10 pagi sehingga jam 2 petang. Mungkin waktu ini si ibu kurang minum air, namun selepas jam 2 petang si ibu mula minum semula pada kadar yang lebih seimbang.


Bagaimana nak mengatasi masalah ini?
Jika kalian adalah ibu yang mempunyai masalah dalam kes ini apa yang boleh disarankan ialah:
Selepas makan pagi, amik mana-mana 2 jenis vitamin dalam set penyusuan (samada vitamin C dengan Vitalea atau Vitamin B dan Alfalfa) . Manakala bakinya diambil selepas makan tengahari. Ini akan membantu keseimbangan air di dalam badan dan dapat mengurangkan kepekatan darah yang tertumpu pada sesetengah masa. Memang jika ada yang bertanya, pada waktu bilakah terbaik untuk mengambil vitamin, sebaik-baiknya, vitamin diambil waktu malam kerana sel badan akan berfungsi sewaktu kita sedang tidur.

Kes Kedua : Selepas mengambil vitamin, mata mudah mengantuk dan badan letih.
Masalah seperti ini biasaya berlaku kepada individu yang KURANG MINUM AIR ATAS ALASAN MALAS atau MALU UNTUK KE TANDAS. Jika ini berlaku pada anda, lebih baik jangan ambils supplement kerana pengambilan supplement memerlukan banyak air untuk penyerapan yang baik oleh badan. Jika pengambilan biasa bagi anda adalah 2 liter air, apabila mengamalkan supplement, pengambilan air perlu ditingkatkan kepada 3 Liter sehari untuk menyahtoksik dari badan serta melancarkan penyerapan nutrien oleh badan. Pengambilan air juga membantu meningkatkan keperluan oksigen oleh tubuh. Badan akan mudah letih kerana kepekatan darah dan jantung memerlukan banyak tenaga untuk mengepam. Secara keseluruhannya. Jika ini berlaku, bermakna anda mengalami kekurangan air yang kritikal. Jadi pastikan anda mengambil air secukupnya.

Cara untuk disiplinkan diri dalam pengambilan air.
Sediakan satu botol (2-3Liter) air masak. Letakkan di tempat yang mudah anda lihat. Dan Konsisten meminum air sehingga habis. Untuk mengelakkan anda kerap ke tandas. Minum segelas air sejam. Bukannya sebotol air itu dihabiskan sekaligus. Jika itu yang anda lakukan. Badan juga tidak dapat untuk menyerap air kedalam badan. Akhirnya akan keluar sebagai urea.

Kes Ketiga:Tiada perubahan langsung selepas makan supplement
Setiap apa yang berlaku mesti ada sebab dan musabab namun berapa ramai antara kita yang melakukan MUHASABAH atas segala yang terjadi dalam kehidupan sehariannya?

Ada satu kes si ibu ini tidak mendapat apa-apa manfaat langsung dari pengambilan vitamin. Setelah ditanya dan diselidiki, si ibu ini adalah golongan peminum kopi yang tegar. Sehari mesti minum 3 cawan kopi kerana padanya kopi membantu diirinya menjadi cergas dan kurang mengantuk. TANPA disedarinya pengambilan kopi itulah yang memusnahkan vitamin yang sedia ada dalam badannya. Maka pengambilan supplement tidak akan memberi impak apa-apa ke atas dirinya kerana vitamin banyak musnah disebabkan pengambilan kafein tadi.

Disini saya dapat huraikan, biasanya ibu-ibu yang tidak mengamalkan tabiat pemakanan yang seimbang sebelum-sebelum ini. Seperti kerap pengambilan kafein, kerap makan makanan ringan dan tidak berkhasiat. Biasanya kesan supplement mengambil masa kerana supplement mengambil masa untuk mengisi mana-mana ruang didalam badan yang tidak cukup. Kerana konsep supplement pada asalnya adalah untuk kesihatan badan. Badan ibu yang sihat akan dapat menghasilkan susu yang banyak dan berkualiti.

Tidak kurang juga si ibu yang tidak mendapat manfaat kebaikan vitamin kerana tiada sikap istiqamah dan sabar. Sedangkan inilah yang dituntut dalam agama untuk berjaya dunia dan akhirat. Disiplin sangat penting dalam menjayakan istiqamah.

Selama 2 tahun penyusuan. 4 perkara yang anda harus istiqamah untuk menjayakan perjalanan penyusuan anda iaitu:
1. Pemakanan yang sihat dan minum banyak air. Tidak kurang dari 3L sehari.
2. Pengurusan stress yang bijak dan sentiasa bersemangat untuk menyusu.
3. Pengambilan supplement sebagai makanan tambahan . Terutama bagi ibu-ibu yang dibebani banyak kerja dan seringkali stress.
4. Doa, doa, dan doa. Jangan putus. kerana DIA pemberi rezeki setelah kita berusaha.

Rujukan : www.mamafaiz.com

Bagi ibu-ibu yang betul-betul faham tentang konsep penyusuan, anda akan berjaya menempuh walau apa pun dugaan yang mendatang. Susu merudum itu adalah perkara biasa. cuma jika susu merudum sehingga tahap kritikal itu adalah perkara yang bukan biasa. Jadi sebagai ibu menyusu, anda harus bijak. Bijak untuk menanganinya. Uniknya susu ibu . Ianya dihasilkan melalui pemakanan ibu dan juga keadaan psikologi ibu, jadi untuk menambahkan penghasilan susu ibu. PLEASE BE HAPPY.

Saya mengambil supplement kerana sedar tentang kualiti susu saya. Kerana saya tidak dapat mengambil kesemua makanan seharian. Walaupun mengambil karbohidrat, sayuran, buahan dan protein. Tapi saya masih tidak yakin. Set pilihan saya masih lagi Set Penyusuan 3M. Selain dari segi kualiti susu pengambilan supplement juga adalah untuk kesihatan diri sendiri. Betul pengorbanan untuk menyusukan anak. Tapi diri sendiri juga perlu dijagakan? Jika semua nutrien disalurkan kepada anak. Apa yang tinggal untuk diri sendiri? Kalau ibu sakit siapa yang nak jaga anak?

Untuk sebarang pesanan @ pertanyaan, Sila hubungi saya di:
FB: Maznifaeza Mustaffa
☎ 016-5199271
maznifaeza@gmail.com
___________________________________________________________________________
Setiap pembelian dengan SuperbVitamin, anda layak menerima harga istimewa, jadual makan & tips eksklusif yang berkaitan serta konsultasi percuma yang berterusan.
Produk ini adalah produk kesihatan semulajadi yang dimakan sebagai pelengkap kepada pemakanan seharian, ia bukan bertujuan untuk diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Promosi September 2016

Promosi September 2016
Jangan lepaskan peluang ini

Superb and Hot!

Superb and Hot!
Set Eu-Four Pack memang terbaik untuk wanita bekerjaya!

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?