Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

Semoga Dato' Siti Nurhaliza Redha dan Tabah Kerana Keguguran Kandungan

with 0 Comment

Perancangan Allah Terbaik Untuk Kita


Alahaiii. Nak buat macam mana. Sudah tiada rezeki. Setiap kejadian yang berlaku pasti ada hikmah Allah yang kita tidak tahu. Takziah kepada Dato' Siti Nurhaliza yang keguguran kandungan di usia 2 bulan (sumber). Semoga Dato' Siti redha dan tabah dengan ujian Allah ini.

set berpantang untuk wanita keguguran


Saya juga pernah mengalami keguguran kandungan ketika usia kandungan mencecah usia 3 bulan. Memang sedih dan murung ketika itu. Lebih terasa apabila terpaksa menjalani fasa berpantang tanpa bayi di sisi. Life must go on. Kita kena sentiasa redha dan yakin setiap perancangan Allah itu terbaik untuk kita. Kisah saya keguguran
set berpantang untuk wanita keguguran

Saya pun tidak tahu macam mana boleh keguguran sebab saya memang betul-betul jaga setiap pergerakan, pemakanan, dan aktiviti saya ketika mengandung. Tapi sudah tertulis memang tiada rezeki saya sekeluarga ketika itu. Kita tidak boleh melawan kuasa Allah. Okaylah jangan sedih-sedih. Jom sedut aura positif dengan membaca entri ini sehingga habis.

Faktor keguguran berlaku pada peringkat awal ibu hamil. 

  • Kromosom yang abnormal pada janin. Ini adalah faktor utama keguguran berlaku pada trimester pertama
  • Implantasi yang tidak elok
  • Penyakit medikal yang kronik yang dihidapi oleh wanita tersebut
  • Infeksi faraj. Keguguran selalunya akan berlaku pada trimester kedua.
  • Trauma yang teruk pada wanita. Contohnya seperti ‘accident’ kereta/ motorsikal
  • Pangkal rahim yang tidak kuat yang dikenali sebagai ‘cervical incompetence’. Ini selalunya hanya akan menyebabkan keguguran pada trimester kedua.

 Ciri-ciri wanita yang mempunyai risiko keguguran

  • Umur wanita. Semakin berumur wanita tersebut semakin tinggi risiko untuk keguguran
  • Sejarah keguguran.
  • Penyakit medikal kronik seperti kencing manis, polycystic ovarian syndrom dan penyakit autoimmun seperti antiphospholid syndrom.
  • Sejarah keluarga baby abnormal
  • Pangkal rahim yang lemah (‘Cervical incompetence’)
  • Merokok
  • Meminum alkohol
set berpantang untuk wanita keguguran

Keguguran mengandung boleh berlaku kepada setiap wanita hamil. Jika mengikut nasihat orang tua-tua, situasi keguguran dikatakan lebih serius berbanding kelahiran. Jelas sekali menunjukkan betapa pentingnya penjagaan selepas keguguran. Jika kita mengabaikan dan buat tak kisah berpantang selepas keguguran, bersedialah menerima kesakitan! Oopps saya nak tanya ni, "Badan kita ni nak pakai lama tau sekejap?. Kalau nak lama, kenalah bersungguh-sungguh berpantang dan bertabahlah!

Mengapa wanita yang keguguran kena berpantang dengan betul?

  • Wanita yang tidak merawat diri dengan berpantang selepas mengalami keguguran berisiko menghadapi bahaya tertinggal cebisan darah lendir daripada janin serta sisa uri di dalam rahimnya. 
  • Ibu akan mendapat masalah angin toksin yang boleh menyebabkan keracunan darah akibat jangkitan di bahagian peranakan.
  • Masalah angin merian yang berpunca daripada keracunan darah juga boleh terkena kepada ibu yang keguguran tanpa penjagaan rapi. 
  • Sekiranya bahagian rahim tidak dibersihkan dengan rapi, toksin akan meresap ke seluruh sistem badan. Akibatnya ibu boleh demam panas sehingga mendapat kancing gigi apabila tidak berpantang makanan yang dilarang selepas keguguran.
  • Jika penjagaan berpantang dilakukan dengan betul, ibu dapat mempercepatkan proses pemulihan seperti tekanan emosi, masalah kesuburan, lemah rahim, ketidakseimbangan hormon, bengkak dan bisa otot peranakan.


set berpantang untuk wanita keguguran

Sebenarnya wanita mengalami keguguran juga perlu melalui tempoh berpantang sama seperti ibu selepas bersalin. Bahkan penjagaan dalam pantang bersalin adalah lebih mudah berbanding penjagaan ibu yang keguguran. Uolls kalau nak tahu berpantang selepas keguguran kena 'perfect 10'. Segala-galanya kena lebih rapi! Memang perit dan perlukan disiplin berpantang yang luar biasa!
Alhamdulillah, mujur ada Set Bersalin Shaklee. Saya telah berpantang dengan Set Bersalin Shaklee selepas keguguran dulu. Saya rasa bertenaga, kuat, ceria dan luka pun cepat sembuh. Sakit lenguh dan salah urat yang sering saya rasa sebelum ini pun turut hilang dan kurang. Memang rasa macam tak pantang pun. Yang pasti tempoh berpantang saya kali ini memang indah, ceria dan tidak mengalami stress pon. 

Kenapa Set Bersalin Shaklee Bagus Untuk Ibu Yang Keguguran Berpantang?


set berpantang untuk wanita keguguran

Nak tahu rahsianya? Kenapa saya beria-ia menyuruh uols berpantang dengan set bersalin Shaklee? Kenalah baca rahsianya di artikel bawah ini. Jom klik!



Boleh hubungi saya untuk pembelian Shaklee 
♥ Maznifaeza Mustaffa ♥ sms/whatsApp:  016 - 5199271 
♥ Fb: www.facebook.com/superbvitamin sila klik LIKE utk info terkini
Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya.






0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?