Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

Ketahui Tanda Awal Serangan Jantung Membantu Memanjangkan Jangka Hayat Kita

with 4 comments

Jangan ambil ringan!

Jangan ambil mudah. Jika sakit dada jangan urut dada sambil berkata sakitnya tuh di sini. Kita tidak pasti adakah itu tanda serangan jantung? Tahukah anda apakah tanda awal serangan jantung?



Jantung merupakan organ yang istimewa dan penting. Jantung berfungsi untuk mengepam darah yang mengandungi oksigen dan nutrien ke seluruh tubuh badan. Jantung yang sihat membolehkan kita hidup dengan aktif, gembira dan ceria. Jika kita memiliki jantung yang tidak sihat maka kesemua nikmat kehidupan ini akan hilang serta merta. Oleh itu janganlah mengambil mudah tentang jantung kita. Jom kita ketahui tanda awal serangan jantung untuk kita lebih bersedia dan peka sekaligus membantu memanjangkan jangka hayat kita.

  1. Berasa panas seolah-olah terbakar dan sakit yang sangat di sebelah dada kiri. Jika sakit ini datang secara tiba-tiba, segera pergi ke hospital untuk pemeriksaan.
  2. Pening dan berpinar-pinar walaupun degupan jantung pada keadaan normal.
  3. Salah satu tanda pertama serangan jantung adalah perasaan cemas yang terlampau dan juga kerisauan yang amat seolah-olah berasa hampir mati.
  4. Batuk yang berterusan dan bukan kerana alasan kesihatan yang lain, seperti deman sejuk atau merokok. Mereka patut mendapatkan rawatan segera daripada pakar jantung untuk menentukan tahap kesihatan jantung dengan menjalani beberapa jenis prosidur.
  5. Kehilangan nafsu makan secara tiba-tiba dan mendadak. Ini adalah salah satu tanda-tanda serangan jantung pada wanita.
  6. Berasa keletihan walaupun tidak melakukan aktiviti yang membebankan. Seseorang itu mungkin mengalami keletihan, setidaknya beberapa minggu sebelum terjadinya serangan jantung. Ini juga adalah salah satu tanda-tanda serangan jantung pada wanita.
  7. Mual dan menjurus kepada muntah tanpa sebab-sebab kesihatan yang lain.
  8. Denyutan jantung abnormal beserta gejala lain seperti pening, sesak nafas dan lemah anggota.
  9. Kebas tangan dan berasa sakit di bahagian perut, rahang, leher, siku, lengan dan bahu bahagian kiri badan. Tanda-tanda sakit sebegini mungkin tidak terjadi di semua orang.
  10. Berpeluh adalah salah satu gejala serangan jantung meskipun seseorang itu tidak melakukan aktiviti yang membebankan atau beriadah terutama ketika seseorang itu berada di dalam bilik yang berhawa dingin. 
  11. Kesukaran bernafas yang tiada kaitan dengan masalah asthma. Seseorang yang mengalami serangan jantung akan mengalami kesukaran bernafas beberapa ketika sebelum serangan terjadi.
  12. Kesukaran untuk bangun daripada tempat tidur beberapa hari sebelum serangan jantung berlaku. Tubuh yang mengalami kelemahan secara mendadak adalah salah satu gejala serangan jantung.
  13. Jantung yang lemah akan mengakibatkan pembengkakan pada sebahagian tubuh seperti perut dan kaki akibat akumulasi cairan dalam sistem tubuh. Perut atau kaki seseorang dapat membengkak, dalam situasi seperti itu.




Faktor-Faktor yang mencetuskan masalah jantung
  • Kolestrol tinggi
  • Tekanan darah tinggi
  • Perokok
  • Kencing Manis
  • Gemuk(Obesiti)
  • Sejarah keluarga/keturunan
  • Kehidupan yng tidak sihat
  • Kegagalan menangani stress
  • Penglibatan berlebihan dgn arak
  • Terlalu kurang fiber dalam diet 
  • Penggunaan dadah tertentu
  • Pemakanan yang mengandungi tinggi lemak atau kolestrol
  • Pemakanan yang mengandungi tinggi kalori
  • kekurangan vitamin dan zat galian
  • Pengambilan garam yang berlebihan
Jika anda mencintai jantung anda, buatlah sesuatu sekarang, kerana 90% puncanya boleh dikawal melalui diet yang seimbang, pengambilan supplement dan perubahan cara hidup

10 petua bagi memiliki jantung yang sihat 
  1. Bersenam sekurang-kurangnya 3 kali seminggu, 30 minit setiap kali 
  2. Makan secara teratur dan seimbang 
  3. Kekalkan berat badan unggul 
  4. Tidak merokok 
  5. Menangani tekanan perasaan 
  6. Mengawal tekanan darah 
  7. Mengawal paras gula (glukosa) dalam darah 
  8. Mengawasi paras kolesterol 
  9. Melakukan pemeriksaan kesihatan secara berkala 
  10. Mengutamakan kesihatan jantung anda pada setiap masa.




Kenapa saya beria-ia menyuruh pesakit jantung mengamalkan vivix Shaklee?

Vivix Shaklee bantu mengurangkan risiko penyakit jantung dan menyokong kesihatan menyeluruh.

Vivix merupakan produk suplemen revolusionari daripada Shaklee yang menentang penuaan pada tahap sellular. Ia merupakan produk anti penuaan yang terbaik, semulajadi dan selamat. Didalam kajian makmal, VIVIX memberi impak kepada empat mekanisma utama penuaan, iaitu:

  1. Kerosakan DNA - Badan kita terdedah kepada pelbagai serangan yang merosakkan DNA dan mengganggu fungsi sel. Ramuan Vivix didapati mampu melindungi dan memperbaiki sel pada tahap sellular
  2. Pengawalan genetik - Ramuan Vivix didapati mampu membantu melambatkan proses penuaan pada tahap selular dengan mengurangkan deteriorasi pada tahap sel.
  3. Pengeluaran tenaga - Vivix mengandungi bahan ang menggalakkan biogenesis mitokondria, seterusnya meningkatkan tahap tenaga didalam sel
  4. Penimbunan protein AGE - Vivix merupakan sejenis anti-oksidan yang kuat dan mampu menghalang penimbunan AGE
Selain itu ia juga membantu menjaga kesihatan jantung, kesihatan otak, kesihatan sistem imun, kesihatan sendi, perlindungan antioksidan, peningkatan tenagan pada tahap selullar, kesihatan dan kesejahteraan.

Masih lagi kurang percaya dengan Vivix? Jom kita lihat testimoni di bawah





Kepada pengidap sakit jantung, sebelum menjadi lebih parah, selamatkanlah jantung anda! Jantung kita adalah nyawa kita. Ikhtiar dan jangan berputus asa untuk dapatkan kesihatan yang terbaik. Pilihan di tangan kita. Jom dapatkan Vivix untuk kesihatan jantung kita demi kehidupan yang lebih sihat.





Pertanyaan, konsultasi dan order vitamin boleh hubungi saya di:

♥ Maznifaeza Mustaffa
♥ sms/whatsApp:  016-5199271 atau 0192249556
♥Fb: www.facebook.com/superbvitamin sila klik LIKE utk info terkini. Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya


4 comments:

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?