Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

Testimoni Vivix Menyembuhkan Kanser

with 4 comments

Berpantang ajal sebelum maut!


Ramai yang mungkin tidak percaya bahawa Vivix boleh membantu merawat kanser. Kali ini saya nak kongsikan testimoni orang Malaysia sendiri. Ini kisah benar dan testimoni Vivix menyembuhkan kanser.

Pernah dengar nama Law Chu Hian? Beliau dulu terkenal sebagai pembaca berita Edisi Siasat NTV7. Kini beliau sudah lama berhenti berkhidmat di NTV7 setelah beliau mengalami satu musibah 'turning point' yang merubah seluruh kehidupan beliau. Apakah 'turning point' yang berlaku kepada beliau?



Law Chu Hian  10 tahun dulu telah disahkan mengidap kanser paru-paru. Namun itu semua tidak mematahkan semangat beliau untuk berikhtiar menjadi sihat. Beliau telah mengamalkan vitamin Shaklee sebagai makanan tambahan untuk melawan penyakit kanser ini. Mari kita baca luahan Mr Law Chu Hian ini.


Saya bertemu dengan Shaklee selepas satu tahun kemoterapi saya. Ya, saya seorang yang penghidap kanser yang masih hidup. Pada awal Disember 2003, saya telah didiagnosis dengan tumor paru-paru, dan untuk lebih tepat, Germa-sel Tumor. Berita itu datang sebagai tamparan yang dahsyat kepada semua aspek dalam hidup saya kerana saya tidak pernah jangka yang saya akan didiagnosis sebagai pesakit kanser. Bahagian yang paling mencabar untuk menjadi seorang pesakit kanser adalah rawatan itu sendiri. Saya telah melalui rejim kemoterapi selama tiga bulan. Percayalah, ia adalah neraka! Mimpi ngeri yang paling teruk ialah muntah itu sendiri. Apa sahaja pergi ke perut saya, saya akan muntah dalam masa yang singkat, dan trauma itu berakhir dengan muntah darah.



Sejak itu, saya menjadi vegetarian tulen, yang bermaksud dalam diet saya, tiada daging, tiada telur, tiada susu, tiada bawang putih (kecuali Garlic Kompleks Shaklee), dan tidak ada bawang. Sebelum saya bertemu dengan Shaklee, saya benar-benar tidak bertenaga dan lesu, dan semua orang menasihati saya supaya tidak menjadi vegetarian, tetapi dari pembacaan saya dan pengalaman peribadi saya dengan pesakit, saya menyedari bahawa menjadi vegetarian adalah terbaik untuk kesihatan saya tidak begitu memuaskan.

Segala-galanya berubah selepas Shaklee datang ke dalam hidup saya pada Julai tahun ini. Bukti terbaik adalah keputusan pemeriksaan perubatan baru-baru ini saya. Selepas mengambil Shaklee selama kira-kira empat bulan, saya pergi untuk   temujajnji setiap enam bulan sekali untuk pemeriksaan perubatan. Saya sangat gembira apabila mengetahui bahawa “kad laporan” saya SEMPURNA! Orang sentiasa bertanya kepada saya, “Apakah produk Shaklee yang anda ambil?” Dan jawapan saya sentiasa,” Semua! ” Memang betul, SEGALANYA, kerana ia adalah daripada makanan tambahan untuk penjagaan kulit dan penjagaan rambut, dan semua produk isi rumah, saya Shaklee-kan hidup saya.




Walau bagaimanapun, apabila saya pertama kali mula mengambil Shaklee, saya mengalami krisis penyembuhan – Saya mengalami batuk sehingga paru-paru saya meletup! Dengan kepercayaan dan keyakinan dalam produk Shaklee dan sistem imun saya sendiri saya, saya teruskan juga. Dan sekarang, saya mula menikmati masa, kesihatan dan kebebasan kewangan.

Sekali lagi, saya berterima kasih kepada Dr Shaklee untuk memberikan dunia yang terbaik, dan kerana membenarkan saya untuk benar-benar menikmati kebebasan dalam kehidupan. Terima kasih, saya sukakan anda, Dr Shaklee! Dan saya cintakan ibu bapa saya untuk semua perkara yang indah mereka memberi saya sepanjang hidup saya. “- Master Law Chu Hian




Setelah yakin dengan produk Shaklee dan  telah sembuh daripada kanser sepenuhnya, beliau sendiri telah menyarankan orang sekelilingnya menggunakan vivix Shaklee sehingga dia terpaksa naik pangkat menjadi Master. Beliau ialah Master Law Chu Hian yang merupakan bekas pembaca berita NTV7 dan kini beralih kepada bisnes Shaklee.

Ok, jom kita baca apakah keistimewaan Vivix sehingga pesakit kanser boleh sembuh ni. Boleh klik untuk mengetahui ramuan Vivik Shaklee ini.

Resveratrol anti kanser


Resveratrol merupakan salah satu kandungan dalam Vivix yang telah dirujuk lebih daripada 2,000 penerbitan penyelidikan termasuk beberapa kajian yang dijalankan oleh Harvard University, National Institute  of Aging, National Cancer Institute, dan banyak lagi. Kanser mungkin adalah bidang paling dinamik (pelbagai sudut) penyelidikan mengenai resveratrol. 

Resveratrol merupakan perubatan semulajadi pertama yang mempunyai bukti kukuh menunjukkan ia menghalang atau menghentikan pelbagai peringkat kanser. Resveratrol bukan sahaja menghindar kanser, malahan ia dicadangkan sebagai rawatan tambahan.





Kajian menunjukkan resveratrol bukan sahaja menghalang kanser, tetapi juga dicadangkan sebagai rawatan tambahan kepada kanser. Ini kerana resveratrol terbukti memperlahankan atau menghentikan tahap tertentu kanser. Resveratrol boleh menghalang kanser dalam melalui beberapa cara: 


  • Ia boleh menyekat penyerapan estrogen dan androgen (tidak kira sel kanser itu mempunyai reseptor negatif atau positif)
  • Ia boleh memodulasi ekspresi gen
  • Ia boleh menyebabkan sel kanser mati melalui penyahasetilan
Di Austria, penyelidikan lanjut turut membuktikan resveratrol turut menyekat kemampuan sel kanser untuk metasis ke dalam tulang pada kadar 30% hingga 71%.

Menghalang Kanser Tanpa Memudaratkan



Resveratrol telah dibuktikan effektif melawan pelbagai jenis kanser, sama ada pada peringkat menghindar mahupun peringkat rawatan. Kebolehannya menghentikan kanser berkait rapat dengan kemampuannya membezakan sel kanser dari sel sihat. 



Ubat terapi kimo tidak spesifik ketika menyerang sel kerana ia menyerang sel kanser dan sel sihat dalam masa yang sama. Sebaliknya, resveratrol tidak merosakkan sel sihat, tetapi melindungi sel sihat ketika mematikan sel kanser.


Kebolehan resveratrol yang terkenal termasuk kemampuan menghilangkan radikal bebas, mengaktifkan atau nyahaktif enzim penting gen, hormon dan kimia tubuh. Kajian menunjukkan resveratrol memberi kesan yang ketara kepada kanser yang berkaitan gen. 


Antara kesan lain, resveratrol mengaktifkan gen penumpas tumor dan gen yang menyahtoksik bahan kimia. Ia juga menahan gen yang membolehkan sel kanser berhubung antara satu sama lain.

Boleh lihat himpunan testimoni dengan klik 

Pelbagai Testimoni Vivix Berjaya Sembuhkan Kanser



Poliphenol Resveratrol



Resveratrol dan poliphenol berkaitannya turut melindungi DNA sel, menghalang kimia dan radiasi yang menyebabkan kanser, serta melawan radikal bebas dan imflamasi.


Mitochondria



Penyelidik dari University of Rochester (terbitan Mac, 2008) membuktikan untuk pertama kalinya yang resveratrol boleh membantu memusnahkan sel kanser pankreas dengan menembusi sumber tenaga teras sel, atau mitochondria, dan melumpuhkan fungsinya. 


Mitochondria mempunyai DNAnya sendiri dan mempunyai kebolehan untuk membekalkan tenaga kepada sel secara berterusan apabila berfungsi dengan betul. Menghentikan sumber tenaga secara teorinya menghentikan kanser. Resveratrol mengganggu sumber tenaga sel-sel kanser.

Sumber - http://greenhealth4u.myshaklee.com/us/en/about_do_you_know.html

Okay, diharap pembaca blog Superb Vitamin memahami bagaimana Vivix Shaklee boleh merawat kanser. Cuba teka umur Master Law ini berapa? Nampak macam muda sahaja. Jom kita tengok gambar di bawah


Nampak macam muda kan? Sebenarnya umur beliau ialah 50 tahun pada tahun 2013. Tahun ini umur beliau sudah mencecah 51 tahun. Selain sihat dan sembuh daripada kanser kesan dan kebaikan lain vivix ialah awet muda dan anti aging. Wah! Bestkan? 

Sesiapa yang mengidap kanser janganlah putus asa. Cubalah ikhtiar dengan vivix. Jika anda, adik beradik, saudara mara, sahabat handai ada mengidap kanser janganlah cepat berputus asa. Orang kata berpantang ajal sebelum maut. Fikir positif dan kental melawan penyakit seperti Master Law ini. Last but not least ialah berdoa kepada Maha Esa untuk makbulkan kesembuhan.

Boleh hubungi saya untuk pembelian Shaklee atau daftar jadi ahli Shaklee di:

♥ Maznifaeza Mustaffa
♥ sms/whatsApp:  016 - 5199271
♥ Fb: www.facebook.com/superbvitamin sila klik LIKE utk info terkini. Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya.



.

4 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. hebatnya kesan vivix.. mcm master Law tda berubah umurnya.. sangat awet muda.. dah bebas kanser baru tu awet muda lagi waaa

    ReplyDelete
  3. vivix boleh merawat kanser pankreas ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. vivix bukan ubat tapi makanan kesihatan. nak tahu lanjut watsap saya di www.wasap.my/60165199271

      Delete

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?