Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

Cara Terbaik Buang Lemak Berlebihan di Peha

with 1 comment


Semalam saya telah meluangkan masa untuk mengemas stor di rumah saya. Sehari suntuk jugaklah saya mengerjakannya. Memanglah penat tapi rasa seronok  bila lihat stor kembali 'organize' dan tersusun. Apa yang sangat mengujakan ialah bila terjumpa kotak baju kebaya saya yang masih cantik tapi agak sendat dipakai. Terus nostalgia lama muncul kembali. Adooooiii. Terpaksa jugaklah layan kenangan zaman kegemilangan dulu-dulu ni seorang diri dalam stor....  Huhuhuhu

shape up program shaklee
Ramai wanita mengidamkan  bentuk badan ramping selepas bersalin

Zaman kegemilangan dulu memang saya banyak koleksi kebaya. Almaklumlah masa tu body langsing ramping bergaya lagi. Kanggaroo poket pun tak nampak lagi. Memang confident habislah bila mengenakannya. Tapi sejak selepas beranak pinak ni agak tak sesuai untuk menyarung kebaya semula. Saya tidaklah bersaiz besar atau gemuk. Cuma ada beberapa bahagian yang agak sukar nak dikecilkan seperti peha dan punggung. Kalau pakai kebaya jugak memang akan nampak macam buah pear! Sungguh memalukan! Aaaarghhh!

shape up program shaklee


Sejak saya amalkan tips ini sebulan yang lalu, Alhamdulillah banyak perkembangan positif yang saya perolehi.  Masalah peha besar ini sering menghantui ibu bersalin macam saya ini.  Jadi hari ini saya nak kongsikan cara terbaik buang lemak berlebihan di peha. Jom baca sampai habis entri ini

Tips ini harus diamalkan setiap hari sehingga kita nampak perubahannya.


Kurangkan pengambilan makanan berlemak

  • Pengambilan makanan berlemak merupakan faktor utama peha menjadi besar. Oleh sebab itu, kurangkanlah pengambilan makanan yang berlemak. Gantikan dengan makanan yang lebih sihat dan mempunyai khasiat yang baik untuk badan kita. 

Makan makanan yang berserat

  • Makanan yang mempunyai serat yang tinggi dapat membentuk mengurangkan saiz paha. Ini kerana makanan berserat seperti sayur dan buah-buahan mempunyai khasiat yang sangat tinggi dan kurang lemak. Ia dapat membantu mengurangkan lemak dalam badan.

Melakukan senaman

  • Antara senaman yang baik untuk peha ialah berjalan atau berjogging. Kaki kita merupakan otot utama untuk kedua-dua senaman ini. Jika kita tidak mampu untuk berjogging, lakukan aktiviti berjalan secara perlahan atau berlari setempat. Fungsi dan kesannya tetap sama. Jadi tiada alasan untuk kita tidak membuat senaman ini!

Amalkan vitamin


  • Permakanan vitamin dapat membantu kita mendapatkan peha yang kurus dan cantik. Nak-nak lagi ambil Set Slimming Shaklee. Set Slimming Shaklee terkenal dengan Shape-up Program dan membantu kita untuk menguruskan badan dan membuang lemak berlebihan di badan. Kebaikan program ini ialah membantu badan menjadi lebih ramping dan langsing, mengecilkan peha, mengurangkan lemak di punggung, lebih bertenaga dan meningkatkan kesihatan secara menyeluruh. 

shape up program shaklee


Produk Shape-Up Program Shaklee terdiri daripada:
  • Cinch Shake Mix
  • Cinch Tea Mix
  • Lectihin
  • Herb Lax


Walau bagaimanapun, ibu menyusu tidak sesuai untuk mengambil Cinch Shake Mix. Sebagai ibu menyusu saya telah mengambil ESP sebagai ganti dengan Cinch Shake Mix. Kebaikan ESP selain merangsangkan penghasilan susu, ia juga memberikan saya tenaga berpanjangan dengan kalori dan indeks gisemik yang rendah.


Kini berat badan saya ialah 52 kilogram. Semasa mengandung berat badan saya mencecah 75 kilogram. Selain dapat kembali kurus, badan saya rasa bertenaga sahaja. Peha saya juga semakin mengecil saiznya. Target saya nak dapat berat yang ideal iaitu 47 kilogram. Harapan saya semoga saya dapat kembali selesa menyarung baju kebaya saya yang berlambak di stor itu. Tidak terlalu sendat dan melekat. Dapat ala-ala manis-manis sopan pun dah cukup dah. Haha... Betul tak?

shape up program shaklee


Apapun saya kena berazam dengan kuat untuk berdisiplin mengawal pemakanan dan senaman setiap hari. Shaklee bukan produk ajaib yang boleh bagi kurus sekelip mata. Nak buang lemak berlebihan di peha dan badan kenalah cekal dan ikut segala tips untuk kurus. 

Kalau nak kecilkan peha tu mehla bisik-bisik kat saya. Bukan peha sahaja, kita buang lemak dalam badan. Saya ada resepi rahsia. Tapi kenalah hubungi saya dulu!

Boleh hubungi saya untuk pembelian Shaklee atau daftar jadi ahli Shaklee di:

♥ Maznifaeza Mustaffa
♥ sms/whatsApp:  016 - 5199271
♥ Fb: www.facebook.com/superbvitamin sila klik LIKE utk info terkini

Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya.


1 comment:

  1. kena rajin bersenam. baru dapat peha yang mantap. hoho

    ReplyDelete

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?