Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

Tingkatkan Sistem Imun Diri dengan Nutriferon Shaklee

with 0 Comment

Interferon semulajadi di dunia


Salam ceria semua! Agak bersawang blog saya ini lantaran kesibukan rutin harian bekerja, menjadi isteri, ibu dan preggy mommy. Tingkatkan sistem imun diri dengan nutriferon Shaklee

Hari ini saya nak sharing siket ilmu baru sempena dengan promosi April ini iaitu Nutriferon. Sebelum tu kita kenal dulu dengan interferon. Apakah interferon ni? Kalau tengok dlm wikipedia memang lengkap dan panjang lah. Jom baca ringkasannya..

Apa itu interferon
Interferon adalah sejenis hormon yang berfungsi sebagai perisai atau penting dalam pertahanan terhadap virus infection. Kiranya, bila badan kita ni diserang oleh virus2 , bakteria atau protozoa ke, Interferon ni lah memainkan peranan penting untuk melindungi sistem badan kita..kalau tanpa interferon ni badan akan selalu jatuh sakit. 

Senario dunia sekarang, setiap kali kita makan, bernafas, sentuh itu ini, kita terdedah dengan jutaan virus/bakteria jadi immune system memang kena kuat! Apabila banyak kuman dan bakteria menyerang kita pada suatu masa, terutama sekali apabila tubuh kita kekurangan interferon dan sel-sel imun, kita akan cepat keletihan, stress, terganggu tidur, dijangkiti flu, batuk, alergi, asthma, ekzema, jerawat dll. sel-sel yang teroksida dan tidak sihat membentuk lebih banyak radikal bebas yang seterusnya mengakibatkan penyakit degeneratif, penyakit kronik, kanser sebagainya. Jadi kita kenalah tingkatkan sistem imun diri dengan nutriferon Shaklee.

Khasiat nutriferon shaklee

Apa pula Nutriferon?


Dicipta Oleh Individu Yang Menemui Interferon
Ahli imunologi yang terkenal di dunia, Dr. Yasuhiko Kojima merupakan individu pertama yang menemui interferon pada tahun 1954 semasa beliau menjalankan penyelidikan di Universiti Tokyo. Setelah menjalankan penyelidikan selama 40 tahun dengan menguji ratusan sebatian semulajadi, beliau telah menghasilkan satu campuran unik daripada empat ekstrak tumbuhan yang menggalakkan pembentukan interferon secara semulajadi di dalam badan.
Meningkatkan paras interferon secara semulajadi
Para saintis dan komuniti perubatan telah mengenalpasti interferon sebagai sesuatu yang amat penting bagi fungsi imun yang sihat. NutriFeron merupakansatu-satunya pemakanan tambahan di U.S. yang dicipta oleh penemu interferon yang boleh menambahkan penghasilan interferon di dalam badan secara semulajadi.*
Terbukti daripada Empat Kajian Klinikal Pada Manusia
Campuran fitonutrien yang berkesan dan selamat ini memberi sokongan imun tepat pada peringkat sel. Kajian menunjukkan khasiat kesihatan yang luar biasa dan perlindungan imun yang diperolehi daripada campuran khas empat ekstrak tumbuhan di dalam NutriFeron.
Rumusan Berpaten Yang Eksklusif
NutriFeron tidak dapat dijumpai di mana-mana kedai. Ia hanya boleh didapati melalui Shaklee. Rumusan berpaten NutriFeron yang unik adalah eksklusif kepada Shaklee. Sebagai suatu suplemen yang hebat dan efektif, ia telah melepasi satu set ujian-ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi.
4 Ekstrak tumbuhan dalam nutriferon
Dr Kojima telah berjaya membangunkan satu-satunya interferon semulajadi di dunia iaitu Nutriferon. 
Dia telah berjaya menetapkan bahawa extrak daripada 4 tumbuhan iaitu biji labu, bunga safflawor, Honeysuckle Jepun dan biji Plantago; mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh.

Apakah kepentingan setiap satu komponen yang ada ini? Jom kita baca

Khasiat nutriferon shaklee
1. biji labu – merangsang pengeluaran interferon semulajadi dalam tubuh. menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser

Khasiat nutriferon shaklee
2. biji plantago asiatica – mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun

Khasiat nutriferon shaklee
3. honeysuckle jepun – menentang pencerobohan virus dan kuman

Khasiat nutriferon shaklee
4. bunga safflower – menghasil dan memperkuatkan keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan kuman

Bila rasa tak sihat saya akan ambil sepeket nutriferon. Alhamdulillah, kalau saya atau anak-anak saya demam cuma sehari jer. Sembuh!
Sekarang ni bekalan nutriferon sentiasa ada di rumah. Bila tak sihat boleh ambil sahaja. Semasa sihat boleh ambil sepeket seminggu untuk kuatkan sistem imunisasi. Jom tingkatkan sistem imun diri dengan nutriferon Shaklee

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:

Maznifaeza Md Mustaffa
♥ sms/whatsApp: 016-5199271
♥ Emel : maznifaeza@gmail.com atau superbvitamin@gmail.com
♥ Fb: www.facebook.com/superbvitamin sila klik LIKE utk info terkini


0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?