Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

Hari Raya : Diet

with 0 Comment
Berhari Raya Cara Sihat

Selepas sebulan berpuasa, kini tiba saat untuk kita berhari raya. Ibadah puasa banyak memberi kebaikan sekiranya kita benar-benar menghayati kenapa ia difardukan kepada umat Islam. Puasa dapat membentuk dan meningkatkan disiplin malah mampu meningkatkan kualiti peribadi kita kepada suatu tahap yang lebih baik dan bermakna. Dan hari raya pula merupakan suatu hari gembira dan hari kemenangan bagi seluruh umat Islam yang berjaya melaksanakan tuntutan Allah pada bulan Ramadan. Semasa berpuasa, kita dikehendaki menahan diri daripada nafsu termasuk makan, minum dan melakukan perkara yang dilarang. Inti puasa ialah bagi membentuk disiplin diri dan peribadi kepada tahap yang lebih baik dan hebat – jasmani dan rohani. Biasanya pada bulan puasa, berat badan akan menurun dan ia mampu dikawal. Seluar yang dipakai akan semakin longgar.






Seperti biasa di hari raya, umpama pesta makanan, sebab di mana2 rumah yang kita pergi, semua akan hidangkan pelbagai jenis makanan perayaan yang sedap-sedap. Memang sedap, lagi2 jarang dapat makan beriya, dan lemak berkrim serta minyak berkilat.

Dalam pada menikmati makanan raya tu jangan dilupa kandungan minyak dan lemaknya :)
Tapi tak elok pula bukan jika kita menolak untuk menikmati hidangan tatkala berziarah ke rumah teman dan saudara-mara… Lebih2 lagi jika ketupat, rendang, lontong, lemang dan sebagainya itu adalah hasil tangan ibu kita sendiri..
Kita semua dah sedia maklum bahayanya kolesterol tinggi ini.. ia berpotensi untuk ‘berlonggok’ di dalam salur darah, menjadikannya sempit lalu menyebabkan datangnya pelbagai masalah kesihatan seperti darah tinggi, strok dan sebagainya.
Jadi, bagaimana untuk ber-sihat-sihat di musim perayaan ini?
Ya, kawallah kolesterol dengan cara Shaklee.




Apakah fungsi vitamin-vitamin di atas?

Vitamin C sangat perlu dan penting untuk pembuluh darah. Salur darah yang kurang vitamin C ibarat getah paip yang reput dijemur matahari dan bila2 masa sahaja boleh pecah.

Lecithin penting untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids). Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol. Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL).  Membantu kawal paras triglycerides. Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah. Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol

GLA mengandungi vitamin E disamping ianya berfungsi untuk menstabilkan keadaan hormone di dalam tubuh badan kita. Ianya juga membantu membakar lemak di dalam salur darah. Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung. Mengawal kencing manis dan darah tinggi. Mengawal kolesterol dan bagus untuk fungsi saraf.

Atau anda boleh juga mengambil senarai di bawah:

Vitamin E menguatkan dinding arteri.Menguatkan imuniti tubuh. Memperlahankan proses penuaan.
Sesuai juga dijadikan hadiah raya istimewa untuk ibu dan bapa tersayang. Mungkin tiap2 tahun menjelang raya kita hadiahkan mereka dengan pakaian raya atau duit raya, tahun ni apa kata berikan VITAMIN RAYA pula ;)

Hubungi saya untuk mendapatkan harga istimewa, dan juga packaging special untuk penghantaran hadiah raya!
Hubungi saya ;) di:
email: maznifaeza@gmail.com
sms/call: 016-5199271

kredit: vitaminsemulajadi.com


0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?