Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

Kekal Segar dan Bertenaga Ketika Berpuasa dengan Mighty Triple Gem

with 0 Comment
Ramadhan datang lagi!

Salam ceria semua! Jangan murung-murung. Senyumlah selalu. Melalui senyuman kita dapat mengecas ion-ion positif untuk diri kita. Kita kena sentiasa sihat dan ceria barulah mudah kita memperolehi kisah-kisah positif dalam hidup kita. Betul tak?

Selalu saya asyik bercerita tentang testimoni orang saje. Entri kali ini saya nak cerita kisah marathon saya ganti puasa pada tahun lalu. Memang begitu mencabar! Saya masih ada 18 hari puasa yang tak qadha' lagi menjelang Sya'ban tahun lepas. Setelah ditolak cuti keperempuanan, saya betul-betul kesuntukan masa. Uhhh....Saya juga seorang ibu yang menyusukan bayi. 

suplement untuk berpuasa

Oh ya, lupa nak bagitahu. Saya terpaksa menqadha' puasa selama sebulan lantaran melahirkan anak kedua saya pada 3 Ramadhan tahun 2011. Saya memang tak berpeluang menunaikan puasa langsung walaupun sehari pada tahun tu. Apa nak buat kan... Allah telah mengurniakan saya rezeki sambil menguji keimanan saya.

Nasib baik ada set Mighty Triple Gem. Ia menjadi peneman setia saya sepanjang marathon ganti puasa. Bahkan ia menjadi semakin akrab di Bulan Ramadan. Sebagai ibu menyusu saya  kena menjaga kesihatan saya supaya tidak terhidrat untuk kekal segar dan bertenaga ketika berpuasa. Jadi mommy-mommy yang breastfeeding kalau rasa cuak dan gusar, janganlah ponteng atau skipp puasa. 

Zaman moden ini dah banyak suplement atau vitamin yang dapat membantu kita berpuasa dan meneruskan penyusuan kita kepada bayi kita. Saya kekal segar dan bertenaga, susu pun cukup, meriah dan pekat. Yang penting saya semakin slim dan ramping kerana puasa marathon! huhuhuhu.

Jom kita bersual kenal dengan Mighty Triple Gem

suplement untuk berpuasa


Energizing Soy Protein
  • Protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel.
  • Protein adalah amat penting dalam pembinaan tubuh badan kita, terutama kepada janin dan bayi yang sedang membesar,
  • Membekalkan tenaga,
  • Memberikan rasa kenyang
  • Diperlukan untuk kuku, rambut dan kulit yang sihat
  • Membantu sistem pertahanan tubuh untuk melawan penyakit
  • Membanyakkan susu badan (milkbooster)
  • Membantu mengekalkan kepejalan otot
  • Glisemik rendah yang dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal
  • mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat
French Vanilla Mealshakes
  • Meal Shakes Shaklee adalah salah satu pilihan pemakanan yang diberi jolokan ‘easy-on-the-go meal’ kerana penyediaannya yang begitu mudah, dan kandungannya yang lengkap membekalkan nutrient keperluan harian.
  • Meal Shakes sesuai untuk kanak-kanak yang aktif. Sesuai juga buat mereka yang tidak sempat mengambil sarapan dan hidangan yang seimbang. Juga membekalkan nutrisi kepada mereka yang sukar untuk menelan supplemen dalam bentuk pil terutama warga tua.
  • Membekalkan sekurang-kurangnya 35% (atau lebih) Nilai Harian (Daily Value) bagi 19 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh.
  • Sumber yang kaya dengan kalsium, fibre dan protein.
  • Pilihan terbaik rendah lemak dan rendah glisemik mampu memberikan tenaga yang berpanjangan di bulan puasa.
  • Rasa French Vanilla yang enak (seperti aiskrim vanila), boleh diminum begitu sahaja atau dicampur dengan susu, atau minuman kegemaran.
Performance Drink (Orange Flavour)
  • Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.
  • Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.
  • Membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.
  • Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.
  • Menjaga sistem tubuh badan kita dalam sehari berpuasa dan menyusu/mengepam.
  • Membantu mencegah rasa dehidrasi akibat kurang minum di waktu berpuasa. 

Alhamdulillah, saya selesai menqadhakan puasa saya sehari sebelum Ramadhan. Legaaaa. Tahun lepas memang mencabar. Berpuasa marathon sambil menyusukan bayi. Nasib baik ada set Mighty Triple Gem. Saya kekal segar dan bertenaga ketika berpuasa dengan Mighty Triple Gem.

suplement untuk berpuasa


Sudahkah kita buat persediaan nak berpuasa? Terutamanya ibu yang menyusukan bayi. Memang boleh tanpa suplement utk berpuasa. Tapi ibu-ibu pasti akan berasa longlai dan tidak bermaya. Bila kita letih, mood kita akan menjadi kurang baik dan mengakibatkan pengeluaran susu terjejas.

Mighty Triple Gem bukan hanya untuk Ibu menyusu sahaja, semua golongan, lelaki, perempuan, ramaja, tua, muda, miskin, marhain, dan kaya boleh menikmatinya. Cepat grab mighty triple gem ini untuk anda kekal segar dan bertenaga berpuasa di bulan Ramadhan.


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:

Maznifaeza Md Mustaffa
♥ sms/whatsApp: 016-5199271
♥ Emel : maznifaeza@gmail.com atau superbvitamin@gmail.com
♥ Fb: www.facebook.com/superbvitamin sila klik LIKE utk info terkini

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?