Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

10 Perkara Yang Isteri Kena Tahu Apa Yang Suami Mahu

with 0 Comment

Bacaan untuk 18 SX sahaja


Sekiranya ditanya kepada semua suami, apa perkara yang mereka nak isteri mereka tahu tetapi sangat susah untuk diluahkan, pasti bermacam-macam perkara yang akan dibualkan.
Walaupun seorang lelaki biasanya suka berterus terang ( direct to the point ), tetapi masih ada beberapa perkara yang suami kita atau kaum lelaki susah untuk meluahkannya, tetapi sangat mahu isterinya tahu perkara tersebut. Jadi isteri kenalah tahu apa yang suami mahu.


1. "Tolong jangan anggap abang tahu apa yang sayang sedang fikirkan,sebab abang memang tak tahu"
Kebanyakan wanita gemar membuat pasangan berteka teki.Wanita suka menyembunyikan perasaan dan samada sedih , gembira,merajuk dan sebagainya,dengan harapan suami atau pasangan tahu apa yang sedang difikirkan.Contoh bila disoal "ada masalah ke?"Jawapan : "tak ada apa-apa lah", tetapi sebenarnya "ada".
2. "Kadang-kadang abang nak sayang yang "mulakan" aksi kita di dalam bilik tidur,selalu abang yang mula dulu!".
Biasanya dalam hubungan suami intim suami isteri, suami yang dulu akan memulakan langlah pertama untuk aksi pada malam tersebut.Jarang sekali isteri yang memulakannya. Sebenarnya ramai suami yang menunggu-nunggu isteri mereka bertindak dulu.
3."Buatkan suprise untuk abang dengan bersembunyi di belakang pintu bilik dan tariklah abang ke dalam bilik. Abang suka isteri yang nakal"
Tunjukkan 'kenakalan" kepada suami. Pasti suami suka


4."Abang suka cara abang berpakaian. Jangan cuba tukar imej abang"
Kebanyakan lelaki tidak suka sekiranya dipersoalkan cara dia berpakaian. Biarkan dia menentukan imej nya asalkan tidak menyalahi adat dan hukum agama.
5."Kalau kita berjalan bersama,abang suka sayang kepit tangan abang rapat-rapat"
Lelaki sangat berbangga kalau ada isterinya mengepit tangannya ketika berjalan-jalan.Dalam hati suami akan berkata"tengoklah wahai orang ramai,ni lah isteri aku,tengok dia sangat sayangkan aku".
6."Bila abang kata "sayang pilihlah", bermakna memang sebenar-benarnya abang nak sayang yang pilih.Jangan tanya balik kepada abang "nak yang mana ye?".
Suami biasanya tak berapa cerewet dalam memilih sesuatu untuk di beli berbanding isteri. Pada kebiasaannya suami agak malas untuk membuat pilihan.Sekiranya isteri mendesak untuk suami memilih, biasanya dia akan memilih dengan sambil lewa, asalkan kita berdua beredar dari tempat tersebut.
7. "kalau nak tidur, abang suka kalau sayang baring dan letakkan kepala sayang atas dada abang sambil tangan pun letak di dada abang"
Tunjukkan sifat kemanjaan kita sebagai isteri dengan cara diatas. Suami kita akan berasa dia adalah seorang yang dihargai.

8. "Kalau sayang nak mintak tolong abang buat kerja, terus je mintak tolong,tak perlu berkias-kias"
Suami lebih suka kalau isteri mintak tolong dengan berkata"bang, mintak tolong basuhkan bilik air!" berbanding "bang, nanti mak ayah nak datang, bilik air dahla tak bersih,  saya banyak kerja nak buat, tak sempat nak basuh, abang tolonglaa basuhkan!!" 
9."Sayang tak perlu tanya abang berkali-kali","abang sayang saya tak?"sebab bila abang dah jawab sayang , memang abang maksudkannya"
Selalu isteri bertanya soalan yang sama kepada suami, "abang sayang saya tak?" suami jawab "sayangggg",kemudian tanya lagi"betul ni sayang?"suami jawab lagi " betul ,abang sayang" kemudian tanya lagi"betul ? aahh, tipulah!".suami nak jawab apa lagi?
10. "Abang tahu abang buat salah,tapi tolonglah jangan membebel tantang kesalahan abang."
Boleh dikatakan semua lelaki tak suka dibebel, walaupun ada sesetengahnya senyap membisu bila kena bebel dengan isteri. Lelaki biasanya dapat menerima teguran yang sederhana dan berlapik,dan masih dapat menerima teguran dalam bentuk bebelan tetapi janganlah menggunakan kata-kata kesat yang menjatuhkan maruahnya.

Jom kita tonton video pendek ini, kisah suami yang kebingungan. Dapatkah si isteri menyelesaikan masalahnya? Menarik untuk ditonton
Haid Tidak Teratur Buat Dia Emo Sokmo, Suami Pun Bingung from iReach HD on Vimeo.

Boleh hubungi saya untuk pembelian Shaklee atau daftar jadi ahli Shaklee di:

♥ Maznifaeza Mustaffa
♥ sms/whatsApp:  019-2249556 atau 016-5199271
♥ Fb: www.facebook.com/superbvitamin sila klik LIKE utk info terkini. Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Promosi September 2016

Promosi September 2016
Jangan lepaskan peluang ini

Superb and Hot!

Superb and Hot!
Set Eu-Four Pack memang terbaik untuk wanita bekerjaya!

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?