Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

Petua Atasi Masalah Keputihan Ketika Mengandung

with 4 comments

Cegah sebelum parah!


Saya sudah berkahwin dan alhamdulillah, saya kini hamil empat bulan. Sepanjang tempoh kehamilan, saya mengalami masalah keputihan dan berbau yang kurang menyenangkan, tetapi tidak gatal.
Saya ada bertanyakan masalah ini kepada doktor, tetapi menurutnya, perkara itu normal bagi ibu hamil selagi ia tidak berbau yang sangat busuk dan gatal. 


Memandangkan saya tidak selesa dengan bau yang tidak menyenangkan itu, saya mengambil ubat antikulat yang dimasukkan ke dalam faraj seperti yang disarankan oleh doktor. 


Tetapi saya tidak memakan sebarang ubat terbabit kerana ia tidak dibenarkan pengambilannya oleh ibu hamil, saya hanya dinasihatkan untuk memakan probiotik. Untuk pengetahuan doktor, saya tidak mengalami sebarang masalah keputihan sebelum saya hamil.



Atas nasihat doktor, suami saya juga memakan ubat antikulat, namun masalah saya masih berlarutan sampai ke hari ini. Terkini saya menggunakan pantyliner herba, tetapi masih tidak nampak keberkesanannya. Saya harap doktor dapat membantu saya menyelesaikan masalah yang saya hadapi ini.



Azura Ab Karim, 
Kuala Lumpur 

Seeloknya keputihan terbabit diperiksa puncanya menggunakan ujian mudah. Sampel keputihan akan diambil menggunakan sapuan (swab) dan dihantar ke makmal untuk ujian kultur kuman serta ujian secara kaedah PCR bagi kuman tertentu. 

Dalam kebanyakan kes, keputihan wanita disebabkan oleh kulat Candida. Tetapi ada juga yang mengalami jangkitan kuman lain seperti bakteria. Ada juga yang mengalami lebih daripada satu jenis jangkitan kuman. Ubat antikulat hanyalah untuk kulat.

sumber 


Hilangkan Keputihan Dengan Garlic Complex 


Bagi wanita hamil, bawang putih boleh membantu melancarkan peredaran darah, menurunkan tekanan darah dan mengurangkan tahap kolesterol. Bawang putih juga berpotensi mengurangkan keletihan semasa mengandung. Selain itu, kajian daripada Universiti Maryland Medical Center, menunjukkan bawang putih ini berupaya memusnahkan bakteria berbahaya, kulat dan virus. 


Menurut kajian dari University of Pittsburgh Medical Center, bawang putih sangat sesuai dan berpotensi dalam membantu dalam merawat jangkitan faraj, termasuk sindrom keputihan semasa mengandung. Garlic Shaklee berfungsi seperti antibiotik semulajadi dan memusnahkan bakteria penyebab keputihan. Klik untuk baca  Kebaikan Garlic Complex dengan lebih lanjut.

Masalah keputihan ketika mengandung ini tidak boleh diambil mudah. Sebelum ia memudaratkan diri kita dan bayi dalam kandungan lebih baik kita rawatnya. Jadikan pengalaman mengandung kita ini sentiasa berada dalam situasi sihat, ceria dan gembira. Ayuh dapatkan garlic complex ini dengan cepat dan mudah dengan klik gambar di bawah ini.

ATAU



Boleh hubungi saya untuk pembelian Shaklee atau daftar jadi ahli Shaklee di:

♥ Maznifaeza Mustaffa
♥ sms/whatsApp:  016 - 5199271 atau 019 - 2249556
♥ Fb: www.facebook.com/superbvitamin sila klik LIKE utk info terkini. Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya.


4 comments:

  1. Garlic memang best. Boleh surutkan jerawat juga. Thanks for the info

    ReplyDelete
  2. tq puan tips yang amat berguna sebab rata2 ibu hamil akan mengalami masalah keputihan semasa hamil..tak sangka pula garlic boleh di ambil oleh ibu hamil saya akan kongsikan tips ini..

    oya sudilah ke blog saya ya tq
    http://enrdenatureshop.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. tidak selesa keputihan ni ada bagusnya kita makan makanan sihat utk elak kene serangan

    ReplyDelete

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?