Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

Bolehkah Menyusukan Anak Ketika Ibu Demam

with 6 comments

Adooooi! Demam pulak!


Saya sering mendapat pertanyaan daripada ibu-ibu menyusu bolehkah menyusukan anak ketika ibu demam. Ada yang bimbang apabila si ibu terpaksa menelan panadol atau ubat demam ketika demam yang akan menyebabkan susu yang dihasilkan tercampur dengan ubat yang dimakan. Ada juga yang risau demam ini akan menjangkiti anak.



Apa yang sangat mengecewakan ada ibu mengambil jalan singkat dan mula memberi anak susu formula. Oh tidak! Jangaaaan! Mari kita rungkaikan persoalan ini dan jemput baca sampai habis entri ini.

Saya sendiri pernah demam, batuk dan selsema ketika menyusukan anak. Mula-mula saya risau juga takut berjangkit pada anak. Tetapi setelah saya merujuk kepada doktor di Klinik An-Nisa' Subang Mahsing saya berasa lega. Cuma yang penting sekali adalah memberitahu doktor bahawa kita ini 'breastfeeding mother' bagi memudahkan doktor memberi ubat dan dos yang sesuai untuk ibu menyusu.

Doktor juga menasihatkan saya untuk terus menyusukan anak walaupun ketika demam. Susu ibu akan melindungi bayi kita daripada kuman-kuman yang menyebabkan ibu demam. Ini kerana susu ibu kaya dengan nutrien dan antibodi melawan kuman. Menyekat penyusuan ibu ketika ibu demam boleh mengakibatkan anak kita mudah jatuh sakit seperti demam, selsema dan batuk.

Jadi ibu-ibu yang menyusu jangan risau apabil dilanda demam. Susu ibu yang dihasilkan tidak akan bercampur dengan ubat yang kita makan. Susu ibu juga tidak bercampur dengan kuman-kuman apabila kita demam, batuk dan selsema. 


Sebenarnya, apabila ibu itu demam, secara automatik badan ibu akan mula menghasilkan antibodi  untuk melawan virus yang menjangkitinya. Paras antibodi di dalam badan ibu akan meningkat secara mendadak dan sebahagian daripada antibodi itu akan turut berkumpul di dalam susu ibu. 

Dulu di awal terbabit secara serius penyusuan susu ibu memang kalau demam saya akan makan ubat demam atau panadol. Tapi apabila saya kenal dengan Shaklee saya lebih tertarik untuk mengamalkan vitamin daripada makan ubat. Walaupun doktor membenarkan ibu menyusu makan ubat ketika demam tetapi bukankah lebih elok jika kita berjaya mengelakkan sebarang dadah atau ubat masuk ke dalam badan kita? 

Saya memang mengamalkan hidup bebas tanpa dadah atau pun orang kampung saya cakap drug free. Jadi jika badan saya demam, batuk dan selsema saya akan mengamalkan Nutriferon, Omega Guard dan Vitamin C Shaklee

Nutriferon


Bolehkah Menyusukan Anak Ketika Ibu Demam

Nutriferon bukan ubat yang bersifat dadah. Ia supplement yang menguatkan sistem imuniti badan kita. Nutriferon dihasilkan dari sumber bahan semulajadi. Tiada kesan negatif kepada bayi yang disusukan, malah ada ibu yang berkongsi nutriferon membantu tambahkan susu badan.

Omega Guard Shaklee



Omega Guard Shaklee adalah minyak ikan terbaik di dunia. Jangan tak tahu minyak ikan paling tulen dihasilkan ialah Omega Guard Shaklee. Omega guard dapat meningkatkan sistem imuniti kerana ia mengandungi EPA dan DHA yang paling tinggi, membekalkan 900mg EPA dan DHA. Secara tak langsung anak yang menyusu akan dapat nutrisi minyak ikan yang bagus untuk tumbesaran dan perkembangan otak. Boleh baca selanjutnya dengan klik  kebaikan dan keistimewaan Omega Guard.

Vitamin C 



Saya juga amalkan Vitamin C Shaklee setiap hari untuk mengekalkan saya sentiasa sihat. Sebenarnya ada banyak kebaikannya. Jom klik Testimoni Vitamin C Shaklee

Last but not least jangan lupa untuk menjaga kebersihan diri ketika kita demam. Ibu perlulah menutupi mulut dengan tuala atau tisu yang bersih ketika batuk ataupun bersin. Seeloknya kita hendaklah membasuh tangan dengan menggunakan air dan sabun pada setiap kali kita menguruskan bayi seperti memberi susu dan juga menidurkan bayi. Ini penting untuk mengurangkan risiko berjangkit secara terus virus dari ibu kepada bayi.



Orang kata mencegah lagi baik daripada mengubati. Jangan demam sedikit sahaja terus ambil panadol. Batuk jer terus minum ubat batuk. Sampai bila kita nak bergantung dengn ubat? Ubat mengandungi dadah yang dibenarkan ini akan mula memberi kesan negatif apabila umur kita meningkat tua nanti.

Akhir sekali saya nak belanja uols video kisah seorang mommy yg superb buzy tetapi masih lagi mampu menyusukan anak dia sehingga 2 tahun. Jom kita tonton apakah rahsianya sekarang!


Ibu Yg PANIK Nak Tambah Susu Badan; Hingga Sanggup.... from iReach HD on Vimeo.

Jadi ibu-ibu menyusu yang risau menyusukan anak ketika demam janganlah bimbang lagi. Tiada apa kesan negatif akan berjangkit kepada anak. Tapi alangkah lebih baik jika kita mengamalkan supplement atau vitamin untuk menghindari demam, batuk dan selesema. Anak kita pun akan dapat kebaikan dari vitamin yang kita amalkan. Tak percaya? Cubalah sekarang!

Boleh hubungi saya untuk pembelian Shaklee atau daftar jadi ahli Shaklee di:

♥ Maznifaeza Mustaffa
♥ sms/whatsApp:  016 - 5199271
♥ Fb: www.facebook.com/superbvitamin sila klik LIKE utk info terkini. Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya.











6 comments:

  1. This drug is very effective very suitable for patients. The reasonable price that the effect is also relatively high. Thank you blog for sharing this article to everyone.

    ReplyDelete
  2. With this drug, children are used?
    At what dose like a doctor?
    Thank you
    http://thuochanoi.com/suc-khoe/benh-co-xuong-khop.html

    ReplyDelete
  3. Nice article. However, nothing will beat proper diet, exercise, and getting enough sleep. In addition, as a call centre agents, iwas iwas na din tayo sa mga bisyo uy… okay lang mag inom paminsan minsan as in occasionally lang talaga pero yung iba halos kada off inom dito inom doon which is not good. Be active

    ReplyDelete
  4. This drug is very effective very suitable for patients. The reasonable price that the effect is also relatively high. Thank you blog for sharing this article to everyone.
    https://phongkhamgan.com.vn/

    ReplyDelete

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?