Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

Petua dan Tips Segar Sepanjang Hari

with 0 Comment

Mustahil kita tidak pernah mengantuk dan letih ketika bekerja. Tapi yang tidak normal ialah baru pukul 9 pagi dah mula rasa badan tak bertenaga dan mengantuk. Haaaissh macam mana ni? Tahun ni nak target dapat anugerah pekerja terbaik. Alamat tak dapatlah jika asyik mengantuk dan lemah sahaja ketika bekerja. Apabila kita tidak segar sepanjang hari maka produktiviti kerja kita pun menjadi hambar dan tidak berkualiti.Betul tak? Macam manalah boss nak sayang kita kan....

Jangan sampai tertidur waktu bekerja!


Petua dan tips segar sepanjang hari amat berkait rapat dengan bangun pagi awal. Emosi waktu pagi hendaklah dijaga. Mesti mood ceria dan gembira. Jika dah 'buat hal' waktu pagi habislah hari kita tu akan jadi hari yang hambar dan tidak gembira. 

Rasulullah s.a.w. tidak tidur selepas menunaikan solat subuh kerana Allah s.w.t. memberkati umat ini yang berpagi-pagi, seperti satu hadith yang berbunyi:
“Ya Allah, berkatilah umatku yang berpagi-pagi”
Untuk itu, para fuqaha’ memakruhkan tidur selepas solat subuh. Disebutkan ulama bahawa tidur selepas solat Subuh adalah makruh, dikecualikan dari kemakruhan ini adalah mereka yang berjaga malam uuntuk qiyam dan sebagainya.


Jom kita amalkan petua dan tips segar sepanjang hari ini:


  • Biasakan bangun awal pagi dan hirup udara luar yang segar. Jangan tinggal solat Subuh bagi yang boleh melaksanakannya. Dan lebih elok, sambung dengan bacaan Ma’thurat atau al-Quran.
  • Buatlah senaman yang ringan dalam rumah. Kalau rajin pergilah berjoging di luar rumah. Jalan kaki juga dikira senaman. Senaman dapat memberikan otot sentiasa sihat dan badan cergas
  • Bersarapan secukupnya atau sekadar alas perut. Jangan mengambil sarapan yang berat seperti nasi lemak atau mee goreng. Amalkan sarapan yang rendah glisemik. Jemput klik sarapan pagi terbaik.
  • Ambil buah-buahan, sayuran serta makanan berprotein seperti ikan dan daging dalam hidangan tengahari. Elakkan makanan manis.
  • Elak minuman soda kerana meyebabkan cepat dahaga dan tidak baik untuk kesihatan tulang. Minumm air masak sejam sekali adalah terbaik.
  • Amalkan posisi yang betul. Jika duduk hendaklah tegak, punggung lurus dan bahu tegak. Elak posisi menyandar kerana tubuh akan mudah kepenatan
  • Daptkan tidur yang cukup. Kita memerlukan minima 6 jam tidur untuk elakkan badan rasa lemah letih lesu bila bangun pagi. Jika boleh amalkan ostematrix Shaklee sebelum tidur untuk kesan pemulihan sengal-sengal badan dengan cepat. Kalsium yang cukup membantu kita medapat tidur yang berkualiti sekaligus memulihkan badan daripada sengal-sengal dengan cepat.

Nikmatnya bangun pagi

Okaylah setakat ini sahaja perkongsian saya kali ini. Baca sahaja tak guna jika kita tak amalkan segala tips di atas. Akhir kata selamat beramal!

Boleh hubungi saya untuk pembelian Shaklee atau daftar jadi ahli Shaklee di:

♥ Maznifaeza Mustaffa
♥ sms/whatsApp:  016 - 5199271
♥ Fb: www.facebook.com/superbvitamin sila klik LIKE utk info terkini
Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?