Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

Petua Merawat Demam Denggi

with 0 Comment

Demam denggi boleh membawa maut

Saya masih tidak faham kenapa ia dipanggil 'demam'. Perkataan demam inilah yang menyebabkan ramai di kalangan kita mengambil sikap acuh tak acuh tentang bahayanya demam denggi. Kebiasaannya jika demam kita akan makan penadol atau ubat demam sambil pakai baju tebal-tebal sehingga kita berpeluh dan demam kebah. Betul tak? Tetapi masih ramai yang ambil mudah walaupun dah seminggu dilanda demam. Bahaya! Don't play-play beb.


Shaklee Merawat Demam Denggi


Jika kita masih demam dalam masa 3 hari, cepatlah pergi buat ujian darah di klinik atau pun hospital. Kesihatan kita jangan diabaikan. Demam denggi bukan satu demam biasa kerana ia boleh membawa maut. Insyallah dengan rawatan peringkat awal demam denggi dapat disembuhkan dan umur kita pun masih panjang. Kita boleh kesan tanda-tanda demam denggi ini seperti gambar di bawah



Shaklee Merawat Demam Denggi

Kita sedia maklum, tiada ubat untuk menyembuhkan denggi kecuali dengan mengawal simptom-simptom denggi. Begitulah yang dilakukan oleh pihak hospital apabila menerima pesakit denggi. Mereka akan mengambil langkah-langkah untuk mengawal denggi daripada terus merebak sehinggalah pesakit sembuh dan bebas daripada demam denggi. Jom kita baca petua merawat demam denggi di bawah.

Minum air masak

Wajib minum air masak sebanyak yang boleh. Kalau kena tahan wad pun nanti doktor akan suruh jururawat masukkan air juga dalam badan juga.

Sup ketam

Tak kisalah ketam nipah atau ketam laut. Masak sup kemudian makan dan hirup kuah sup ketam itu. Kajian ringkas mendapati ketam mengandungi sejenis protein yang tinggi, yang dapat membantu pembinaan semula platlet darah yang hilang akibat virus denggi.  sup ketam akan menyebabkan platelet pesakit naik mendadak dan sekali gus menyembuhkan mereka dengan kadar yang sangat cepat.

Jus daun betik

Dapatkan daun pokok betik yang matang dan bersihkan daun itu. Kemudian tumbuk daun itu dan perah untuk dapatkan jusnya. Bancuh dengan segelas air dan minum. Rasanya memang pahit. Tapi nak sembuhkan? Pahit itu penawar sebenarnya.

Jus kurma

Blend kurma 10 - 20  biji bersama segelas air suam. Minumlah segelas pada waktu pagi, petang setiap hari sehingga sembuh.

Tembikai merah

Makan tembikai merah banyak-banyak. Wah! petua ni memang best. Siapa penggemar tembikai pasti sukakannya.


Nutriferon dan Performance Drink 


Petua Merawat Demam Denggi

Pengambilan nutriferon juga adalah penting kerana nutriferon adalah ‘immune booster’ yang meningkatkan tahap imunisasi dalam tubuh bagi melawan penyakit. Nutriferon telah dipatenkan eksklusif satu-satunya di dunia membantu mempertingkat interferon dalam tubuh. Sekiranya anda mempunyai masalah seperti selalu demam, kerap diserang selsema dan antibodi lemah, anda sangat disyorkan untuk mengambil nutriferon untuk menguatkan imunisasi tubuh melawan penyakit.

Petua Merawat Demam Denggi

Performance Drinks Shaklee membantu mengimbangi kandungan elektrolit dalam tubuh bagi mengelakkan dehidrasi. Suhu tubuh yang tinggi disebabkan oleh demam ini menyebabkan berlakunya dehidrasi (kehilangan cecair yang banyak dari dalam tubuh). Dengan pengambilan Performance Drinks ini akan membantu tubuh untuk berhidrasi dengan lebih baik. Terbukti dengan ujian klinikal dan yang paling penting ianya adalah satu-satunya minuman isotonik yang bebas karbonat dan kurang gula.

Jom kita tengok testimoni Shaklee marawat Demam Denggi

Petua Merawat Demam Denggi

Petua Merawat Demam Denggi

Jika anda, adik beradik, saudara mara atau sahabat handai yang terkena wabak demam denggi, segeralah amalkan nutriferon dan performance drink shaklee ini. Boleh dapatkannya dengan klik pada gambar di bawah




Last but not least:


  • Patuh nasihat doktor. Elakkan makanan pedas dan berminyak sebab boleh mengakibatkan gastrik. Orang demam denggi selalu tak ada selera makan. 
  • Pesakit demam denggi tidak digalakkan gosok gigi kuat-kuat bagi mengelakkan pendarahan pada gusi. Nak gosok pun ala kadar je.
  • Kita sebagai orang sakit kena bersangka baik dengan Allah. Banyakkanlah minta ampun kerana sakit ini mungkin sebagai kifarah atau balasan dosa kita atau ujian Allah atas kita. Kena redha dan berdoa semoga dengan sakit ini terhapus segala dosa kita. 
  • Jangan tinggalkan solat walaupun sakit. Solatlah duduk sebab berdiri terhoyong hayang macam nak rebah.
  • Jangan lupa berfikiran positif bahawa kesembuhan itu datang daripada Allah juga... Berfikir secara positif juga dapat menyerap aura positif pada diri kita sekaligus lekas sembuh.
 Boleh hubungi saya untuk pembelian Shaklee atau daftar jadi ahli Shaklee di:

♥ Maznifaeza Mustaffa
♥ sms/whatsApp:  016 - 5199271
♥ Fb: www.facebook.com/superbvitamin sila klik LIKE utk info terkini

Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?