Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

Tips Cantik Menjelang Raya : Kebaikan Vitamin E Shaklee

with 0 Comment

Adooooi, malunya!


"Aaaaaaargh! Teruknya muka saya! Banyaknya jerawat. Jeragat dan kulit kusam ni boleh hilang ke? Bolehkah wajah saya ni cantik berseri-seri di hari raya nanti?"

Testimoni vitamin E Shaklee
Runsing dengan wajah kusam?

Begitulah luahan yang saya terima melalui whatsApp daripada seorang customer saya tempoh hari. Bila sebut hari raya semuanya nak cantik. Penampilan bergaya dengan baju baru blink-blink magneka manik seakan ada kekurangan jika wajah kita kusam dan tidak berseri. Kekadang tu mula timbul rasa rendah diri atau dalam bahasa saintifiknya inferiority complex.

Tapi uos jangan risau. Saya akan bagi tips cantik menjelang raya dalam entri ini. Salah satu cara nak wajah cantik berseri ialah dengan mengamalkan vitamin E Shaklee sebelum tidur. Makan 1 biji vitamin E setiap malam sebelum tidur. Umum mengetahui vitamin E ni berfungsi untuk anti-oksidan, menghilangkan parut jerawat, mengembalikan kelembapan wajah dan lain-lain lagi la. Tapi tahukah kita apa kriteria pemilihan produk Vitamin E?

Cara Memilih Vitamin E Yang Tepat


  1. Perhatikan komposisinya. Vitamin E ada dua jenis, iaitu vitamin E sumber semulajadi dan vitamin E sintetik. Produk vitamin E sumber semulajadi biasanya mencantumkan keterangan d-alpha Tocopherol. Vitamin E sumber semulajadi kebaikannya dua kali lebih baik daripada vitamin E sintetik,” ujarnya.
  2. Sumber terbaik dari alam untuk vitamin E adalah dari ekstrak biji gandum dan biji bunga matahari. Vitamin dalam bentuk kapsul lebih mudah ditelan dan diserap.
  3. Perhatikan jumlah kandungan vitamin E per kapsulnya. Keperluan kulit dan tubuh terhadap vitamin E sumber semulajadi adalah antara 100 sampai 300 international units (IU). Jumlah keperluan bergantung kepada usia, jenis kulit, serta banyaknya aktiviti luar ruangan.
  4. Untuk usia di bawah 30 tahun, pengambilan vitamin E 100 sampai 200 IU. Seiring usia bertambah serta aktiviti yang meningkat, kadar vitamin E boleh ditambahkan sampai 300 IU untuk hasil maksima.

Bagaimana nak rawat kulit secara optimum?

Jangan jadi seperti manggis yang cantik di dalam tapi hitam diluar. Jika hadapi masalah kulit pada wajah jangan merawatnya melalui luaran sahaja. Ramai yang tidak tahu nak kulit cantik kenalah rawat dari dalaman kulit. Tidak hairanlah ramai yang berhabis duit membeli produk-produk kecantikan tetapi hasilnya tidak seberapa. Ada yang okay tapi hanya bertahan sekejap sahaja. Justeru itu mari kita rawat dalaman kulit dahulu. Apabila dalaman sihat, pasti luaran pun sihat. Betul tak?

Untuk mendapat kulit cantik berseri yang optimum kenalah amalkan vitamin E dengan set gabungannya. Untuk perinciannya boleh klik  Set Kecantikan Kulit Shaklee

Jom kita lihat apa kata mereka yang mengamalkan vitamin E dan set yang berkaitan dengannya:


Testimoni vitamin E Shaklee

Testimoni vitamin E Shaklee

Testimoni vitamin E Shaklee

Testimoni vitamin E Shaklee
Parut chicken pop hilang dengan vitamin E

Selain itu Vitamin E Shaklee juga boleh buat masker. Klik cara buat masker vitamin E

Boleh buat pembelian Shaklee dengan saya. Servis & consultation superb tiptop.

Maznifaeza Mustaffa
♥ sms/whatsApp:  016 - 5199271 atau 019 - 2249556
♥ Fb: www.facebook.com/superbvitamin sila klik LIKE utk info terkini


0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?