Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

Set Kecantikan Kulit Shaklee Untuk Wajah Cantik Berseri

with 14 comments

Vitamin Shaklee untuk wajah cantik berseri


Hai semua pengunjung setia blog SuperbVitamin. Semoga ceria selalu dan wajah cantik berseri. Berseri ke? Siapa yang tak cantik berseri sila angkat tangan!

Bila bercakap mengenai wajah cantik berseri ni pasti ramai yang mengimpikannya. Terutamanya untuk mommy mommy yang sentiasa ingin cantik, vourge dan anggun. Walaupun sudah beranak pinak tapi kecantikan luar dan dalam mesti dipelihara rapi. Bukan untuk siapa pon. Untuk suami kita juga kan? Betul tak? Kalau selekeh jer dan tidak pandai menjaga kecantikan suami pun segan dan mulalah mencari alasan untuk meminggirkan diri dari isteri.



Oppps! Sebelum saya terlupa, saya nak belanja satu video kisah tersalah menggunakan produk kecantikan yang mengakibatkan wajah berjerawat, bernanah dan tidak cantik berseri. Apa lagi, jomlah kita tonton video ini untuk mendengar cerita kesengsaraan 7 tahun wanita ini.



Kulit yang cantik adalah impian setiap orang, lebih-lebih lagi kaum hawa. Kulit yang kusam, tak sekata, berjerawat dan pori-pori luas memang majoritinya akan melanda kita bila usia dianjak saban tahun. Untuk mengatasi masalah ini beralihlah kepada set kecantikan kulit Shaklee untuk wajah cantik berseri.

Apa yang ada dlm set kecantikan kulit Shaklee??? Jom kita tengok...

Peranan Vitamin E dalam kecantikan kulit:
  • Menjaga kesegaran dan keremajaan kulit
  • Melindungi kulit dari sinar ultra-ungu
  • Menjaga kelembapan kulit
  • Menghapuskan radikal bebas yang merosakkan sel
Peranan Vitamin C dalam kecantikan kulit:
  • Sebagai antioksidan kuat yang melindungi kulit daripada pencemaran udara dan sebagainya
  • Merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit, yang akan menjaga kekenyalan, kelenturan, serta kehalusan kulit
  • Mencerahkan kulit
Peranan Vitamin B Complex dalam kecantikan kulit:
  • Sebagai pelembap
  • Mencegah pigmentasi
  • Melambatkan tanda penuaan
  • Mengubati jerawat
Kombinasi Vitamin E, B Complex dan Vitamin C menghasilkan:
  • Mengurangkan kedutan dan pembentukan garis-garis halus
  • Mencegah penuaan
  • Menjadikan kulit lebih kenyal
  • Mencerahkan kulit
  • Menjaga kulit dari sinaran UV
  • Mengurangkan parut jerawat
  • Menjadikan wajah bersinar dan bermaya
  • Menjadikan kulit wajah lebih cerah dan kemerahan
  • Menjadikan wajah lebih berseri

Apa kata mereka yang telah mengamalkan set kecantikan kulit Shaklee ini?


Testimoni #1


Testimoni #2

Testimoni #3


Testimoni #4

Untuk kesan yang lebih cantik dan juga untuk masalah kulit tertentu, kita juga boleh mengambil ESP atau GLA Complex. Boleh hubungi saya untuk mengetahui produk apa yang sesuai untuk anda. Sila nyatakan terlebih dahulu masalah anda. InsyaAllah saya akan membantu anda.

Untuk mencapai wajah cantik berseri adalah lebih baik kita rawat dari dalaman kulit. Konsepnya mudah. Apabila dalaman sihat, maka luaran pun akan menjadi sihat dan cantik berseri. Betul tak? Jadi jangan membuang masa mencari produk pencuci dan kecantikan wajah untuk luaran jika dalaman kita tidak dirawat terlebih dahulu. Mulai sekarang kita rawat wajah kita dari dalam kulit dengan set kecantikan kulit Shaklee. Jom klik gambarajah di bawah untuk dapatkannya dengan mudah, cepat dan pantas!


ATAU


Boleh hubungi saya untuk pembelian Shaklee atau daftar jadi ahli Shaklee di:

♥ Maznifaeza Mustaffa
♥ sms/whatsApp:  019 - 2249556
♥ Fb: www.facebook.com/superbvitamin sila klik LIKE utk info terkini. Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya.

Vitamin Untuk Ibu yang Bekerja : Set Eu-Four Pack Menjadi Pilihan

with 0 Comment

Saya seorang ibu yang bekerja!

Lahirnya anak pertama dari rahim seorang wanita, maka secara automatiknya dia akan bergelar ibu untuk selamanya. Ada yang dipanggil ibu, emak, mama, ummi dan sebagainya. Apapun gelaran ini akan melekat sampai hilangnya nyawa si ibu itu di kandung badan.

Dewasa ini ramai ibu yang bekerja. Pagi hari bergegas ke pejabat. Menjelang pukul 5 petang ibu-ibu mula gelisah gundah gulana bila masih lagi berada di pejabat. Jasad di pejabat tapi otak fikirkan anak-anak yang ditinggalkan di nurseri atau bersama bibik di rumah. 

Tunggu kejap! Saya ada buah tangan untuk uols. Kisah seorang suami yang menggalakkan isterinya yang bekerjaya dan menyusukan anak mereka. Jom kita lihat gelagat mereka yang mencuit hati ini. Jangan takk tengok video ni, rugi besar tau!



Bila sampai di rumah pula, sambil melepaskan rindu kepada anak-anak tu kena pula lakukan tugasan suri rumah pula. Memang penat. Itu belum lagi kalau si kecil nak mengempeng jer. Memang tak jadi kerjalah kerana terpaksa layan kerenah si manja ni. Walaupun sibuk dan penat tanggungjawab terhadap suami tetap dilaksanakan. Jangan mengeluh kerana takut tak dapat pahala. Orang perempuan ni senang nak dapat pahala dan senang jugak nak dapat dosa. Ingat tu! 



Istimewanya Set Eu-Four Pack
Hakikatnya berapa ramai ibu yang bekerja tahu akan kepentingan keperluan vitamin untuk membantu tubuh ibu sihat dan sustained kekal bertenaga? Macam saya yang bekerja di tapak projek. Hari-hari berpanas dan hujan untuk melaksanakan tugas saya. Walaupun di pejabat tapak tu ada aircond tapi tetap lesu dek kerana suasana kerja yang terpaksa munda mandir ke hulu ke hilir bagi memastikan projek dijalankan mengikut jadual yang dirancang.



Istimewanya Set Eu-Four Pack


Bagi mengatasi masalah kelesuan dan penjagaan kesihatan saya telah mengamalkan pemakanan vitamin Shaklee. Saya telah mengamalkanna sejak hamil kali kedua pada 2011. Selepas habis pantang saya tetap maintain makan Shaklee sehingga kini. Nak tahu apa yang best vitamin Shaklee ni? Apa kesan positifnya? Jemput baca seterusnya....

Kesan utama setelah saya mengambil vitamin Shaklee ini ialah :

  • Badan rasa lebih bertenaga kecuali jika saya kurang air maka badan akan menjadi semakin letih.
  • Perasaan yang gembira dan mood yang lebih stabil.
  • Badan tidak mudah rasa lesu dan letih.
  • Sentiasa rasa bersemangat.
  • Fikiran lebih positif.
  • Tidak mudah stress dan mudah menangani masalah dengan baik dan tenang.
  • Saya tidak akan mengalami kurang darah dan tekanan darah lebih stabil.
  • Membantu melancarkan sistem perkumuhan dengan lebih lancar terutama apabila consume cukup air dalam sehari.
  • Badan mempunyai sistem imun yang tinggi dan mudah recover jika sakit.

Kepada yang baru mengenali vitamin Shaklee, sebenarnya telah lebih 50 tahun berada dalam pasaran Malaysia. Apakah beza sebenar produk Shaklee dengan vitamin lain yang boleh di dapati dari klinik kerajaan dan farmasi? Shaklee tiadanya silika gel seperti dalam botol vitamin jenama lain. Ianya asli dan bukan sintetik (tiruan). Vitamin Shaklee tidak mempunyai perasa tambahan, pengawet tambahan malah tiada bahan tambahan yang tidak diperlukan oleh badan.

Nak tahu apakah vitamin untuk ibu bekerja ?

Set Eu-For Pack.  Saya memang  amalkan vitamin dalam set ini setiap hari!
 vitamin untuk ibu bekerja

Apa Istimewanya Set Eu-Four Pack?

  • Sangat bagus diambil oleh ibu-ibu menyusu untuk meningkatkan penghasilan susu dengan lebih cepat dan banyak
  • Sangat bagus diambil oleh ibu-ibu mengandung bagi mengelakkan rasa kejang ketika hamil dan memenuhi keperluan kalsium harian
  • Sangat bagus untuk melegakan sakit-sakit sendi dan tulang, bisa-bisa yang dirasai di tangan atau kaki, sakit belakang dan sakit lutut
  • Sangat bagus diberikan kepada ibu bapa kita supaya hilanglah sakit-sakit lutut / sendi / tulang mereka
  • Sangat bagus diberi kepada suami / isteri untuk kesihatan dan memberi tenaga

Mari saya ceritakan perincian setiap vitamin dalam set Eu-Four Pack ni


Vitamin B Complex Vitamin ini sangat penting untuk menukarkan makanan yang kita ambil kepada tenaga, meningkatkan pembentukan sel darah merah dan meningkatkan penghasilan susu. Ia membantu meningkatkan tenaga, mengurangkan kelesuan dan stress. Justeru,vitamin ini bertindak sebagai penenang dan meningkatkan fokus. B complex juga memelihara kulit dari dalam dan penting untuk kecantikkan, sesuai dengan namanya "B" for beauty.

Vitamin C Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan dan sangat penting untuk membentuk kolagen. Bertindak sebagai anti oksidan dan berperanan dalam membentuk kulit yang cantik. Membantu pembentukkan sel-sel baru, mempercepatkan proses penyembuhan luka dan demam serta berupaya mencegah penyakit barah.


Vitalea (Multivitamin) Mengandungi vitamin dan galian yang diperlukan oleh tubuh badan manusia, formula lengkap dengan zat besi. Vita Lea adalah multivitamin dan multimineral, yang mengandungi 23 jenis vitamin mineral yang lengkap untuk keperluan harian. Membekalkan tubuh ibu dengan nutrient yang perlu agar ibu sentiasa sihat, cergas dan bertenaga. Dilengkapi dengan zat besi yang amat diperlukan oleh ibu yang menyusukan anak.


Kalsium Kalsium sangat penting bagi ibu-ibu menyusu. Ini kerana susu ibu itu sendiri komponen utamanya ialah kalsium dan protein.Jika ibu tidak mengambil kalsium secukupnya,bagaimana badan ibu itu hendak menghasilkan susu yang banyak dan berkualiti? 

Disebabkan itu, ibu-ibu digalakkan minum susu secukupnya dan makan makanan yang kaya dengan kalsium seperti ikan bilis. Ada juga yang yang alah dan tidak suka minum susu, maka pilihan yang paling bijak ialah dengan mengambil Ostematrix (Kalsium) Shaklee. Ostematrix membekalkan 1000mg kalsium, jumlah kalsium yang diperlukan oleh badan. Dan telah terbukti,pengambilan kalsium dalam diet harian dapat membantu ibu menghasilkan susu dengan lebih cepat dan banyak, di samping menghilangkan sakit-sakit sendi dan tulang yang turut dirasai oleh kebanyakkan ibu-ibu yang baru lepas bersalin.



Sebagai tambahan untuk ibu-ibu bekerjaya yang menyusukan anak secara eksklusif, anda sangat-sangat digalakkan mengambil Energizing Soy Protein (ESP) untuk membantu penghasilan susu ibu yang banyak dan kesan yang maksimum. Untuk melihat detail ESP sila klik di sini 



Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:

♥ Maznifaeza Mustaffa
♥ sms/whatsApp:  019 - 2249556
♥ Fb: www.facebook.com/superbvitamin sila klik LIKE utk info terkini. Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya.


Vitamin Untuk Anak : Mealshakes dan Omega Guard Shaklee

with 0 Comment

Superb Kids Combo vitamin untuk anak!



Ramai yang bertanya saya apakah vitamin untuk anak yang terbaik? Saya beri anak saya vitamin apa? Okay, kali ini entri saya nak cerita pasal vitamin untuk anak Mealshakes dan Omega Guard Shaklee. Memang betul anak adalah harta kita paling bernilai! Semestinya yang terbaik kita usahakan untuk mereka. Betul tak?



Perlukah makanan tambahan untuk kanak-kanak? Asasnya, jika anak- anak kita bukan jenis fussy eater serta mendapat segala nutrien daripada meals hariannya, makan makanan tambahan tidak perlu. Namun, jika sebaliknya, kita boleh memberinya makanan tambahan sebagai usaha untuk membekalkan zat-zat penting untuk menyokong tumbesaran dan kesihatan mereka.

WOW!! Saya ada buah tangan untuk uols. Jom tengok kisah ibu yang rungsing bila anak  selalu tidak sihat. Akhirnya setelah.... Oooopss! Nak tahu seterusnya kliklah video di bawah ini. Wajib tengok! Jangan tak tengok tau. Nanti rugiiii...

Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT? from iReach HD on Vimeo.

Kesihatan dan kecerdasan anak-anak merupakan nikmat yang paling berharga untuk ibu bapa. Mencegah anak-anak dari jatuh sakit adalah jauh lebih bijak dan berbaloi berbanding merawat mereka setelah mereka sakit. 


Omega Guard Shaklee Minyak Ikan Terbaik Di Dunia


Omega Guard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.*

  • Mengandungi minyak ikan
  • Satu hidangan OmegaGuard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.
  • DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.
  • Imuniti badan
  • Meningkatkan daya tumpuan dalam pembelajaran
  • Sistem peredaran darah yang teratur

6 fakta menarik tentang Mealshakes


1. Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’.

Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.
*Sesuai untuk mereka yang ‘susah’ menelan pil dan juga mereka yang ingin menjaga berat badan.

2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel
Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.
*Badan lebih sihat. Malah Protien juga penting untuk penghasilan susu badan.Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.

3. Untuk Pembesaran
Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.
*Sesuai untuk tumbuhbesaran anak-anak dan juga sesuai untuk ibu-ibu yang sedang mengandung.

4. Anti-oksida
Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.
*Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.

5. Pemulihan Kulit
Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.
*Sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.

6.Detox
Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.
*Sesuai untuk kanak-kanak serta orang dewasa yang sering mengalami masalah sembelit.~ 

Rasa yang lazat digemari tua dan muda.Minuman lazat dengan fruktosa semulajadi,nutrien yang perlu untuk badan,tidak mengandungi pewarna tiruan dan gula tiruan.




Cara terbaik untuk menggalakkan pemakanan sihat tentunya dari teladan.. Kita sebagai ibu bapa adalah role model terbaik kepada anak kita. Jadi kita  kena makan makanan sihat dan sediakan makanan sihat di rumah.



Laburkan sedikit wang untuk kesihatan, keceriaan dan kecerdasan anak-anak. Jika kita mampu membeli perhiasan rumah, hand bag, modify kereta dan lain-lain kenapa tidak mampu membelikan vitamin untuk anak ? Anak adalah harta kita paling bernilai! Berikanlah yang terbaik untuk mereka. Tepuk dada tanyalah iman! Betul tak?


Untuk pembelian cepat dan pantas boleh klik gambar di bawah ini,



ATAU


Boleh hubungi saya untuk pembelian Shaklee atau daftar jadi ahli Shaklee di:


♥ Maznifaeza Mustaffa
♥ sms/whatsApp:  019 - 2249556
♥ Fb: www.facebook.com/superbvitamin sila klik LIKE utk info terkini. Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya.

Hormon Isteri Mengandung Berubah 'Hormon Pemikat' Suami Bertambah?

with 1 comment

Encik suami kena banyak bersabar melayan kerenah isteri hamil

Emosi terganggu, mengada berlebihan dan menuntut dimanjakan berikutan perubahan hormon,  antara sikap sebilangan wanita mengandung.

Barangkali individu bujang tidak mengetahui tetapi boleh cuba memahami.

vitamin untuk ibu mengandung

Selain itu perempuan mengandung juga sering sakit kepala, muntah, dahaga, buku lali bengkak dan gusi berdarah. Bukan semua wanita, sebilangan mereka dipercayai menempuh dugaan terbabit.

Namun itu semua lumrah, bukan mudah melahirkan jasad bernyawa, anak.
Semua itu cabaran untuk wanita.

Apa pula cabaran suami ketika isteri mengandung?

Ha Ha Ha!

"Masa isteri mengandung, suami banyak cabaran. Bukan sahaja melayan setiap kerenah isteri, bersabar memenuhi segala kehendak malah ketika itu 'ruang' kita dipikat gadis atau wanita lain di luar sana terbuka luas," kata rakan.

"Maksudnya?," soal saya.

"Ketika itu kalau cuba mengurat, selalu dapat biarpun kita sekadar bergurau. Perempuan mudah terpikat," jelasnya.

Saya kurang pasti sejauhmanakah kesahihan dakwaan itu tetapi percaya sebilangan pembaca lelaki dan wanita blog ini mampu berkongsi pengalaman terdahulu.

Bukan sahaja hormon isteri berubah, 'hormon pemikat' suami juga dikatakan bertambah.

Namun pada masa sama kita tidak dapat menolak faktor penyebab lain. Sewaktu mengandung feel isteri tidak konsisten. Majoriti mereka cepat marah, hati dan jiwa mudah terhiris sekaligus membosankan suami.

Tips penting kepada suami, jika isteri mengandung, sewaktu bangun pagi, tanpa diminta atau isteri perlu merengek, cuba urut kaki dan betis mereka.

InsyaAllah, kehidupan mereka seharian akan lebih tenang dan 'terkawal'.

Para suami juga mestilah sentiasa perihatin menjaga isteri hamil ni. Pastikan nutrisi dan pemakanannya penuh berzat dan berkhasiat. Bukan untuk siapa pun. Untuk isteri dan bakal zuriat sendiri juga. Jadi kalau encik suami pening dan tak tahu apa bentuk nutrisi tu, saya boleh membantu. Shaklee memang ada menyediakan vitamin ibu hamil

Nak tahu apa vitamin untuk ibu hamil? Jemput baca encik suami atau bakal suami atau bakal bapa baca entri ini... http://superbvitamin.blogspot.com/2012/09/anda-hamil-apakah-vitamin-yang-sesuai.html

Jom baca testimoni ini...

suplement yang sesuai untuk ibu hamil

vitamin untuk ibu mengandung

suplement yang sesuai untuk ibu hamil
Tepuk dada tanyalah diri sendiri. Adakah encik suami sekelian sudah melakukan yg terbaik untuk isteri dan zuriat yang bakal dilahirkan?


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:

♥ Maznifaeza Mustaffa
♥ sms/whatsApp:  019 - 2249556
♥ Fb: www.facebook.com/superbvitamin sila klik LIKE utk info terkini. Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya.



Ibu Hamil Jangan Abaikan Kalsium

with 0 Comment
Kalsium untuk ibu hamil

Apa nak buat hari ni? Asyik mabuk jer. Ini adalah salah satu cara nak kurangkan mabuk mengandung iaitu updet blog. huhuhhuhu... Rasanya baru semalam jer bersalinkan anak kedua saya Ilmuna. Cepat masa berlalu. Kini Ilmuna sudah pun berusia 1 tahun 7 bulan dan masih sepenuhnya menyusu. Terima kasih Allah atas nikmat dan rezeki yang Kau berikan kepada ku.


Ostematrix shaklee pengganti susu

Saya nak berkongsi tentang peranan kalsium. Pentingkah kalsium ni? Ibu hamil seperti saya ni perlukah dapatkan kalsium yang cukup? Ibu hamil jangan abaikan kalsium. Apa itu kalsium. Jom kita baca seterusnya...

Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah.

Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah. Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. 

Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.

Bagi ibu hamil yang tidak suka minum susu, Ostematrix Shaklee memang sesuai sebagai pengganti susu. Bayi di dalam kandungan memerlukan kalsium yang banyak untuk proses pembesarannya.“Ini secara tidak langsung menyebabkan seorang ibu memerlukan jumlah kalsium yang lebih berbanding keadaan biasa."

Selain itu ostemmatrix dapat mengurangkan rasa lenguh-lenguh, kaki kejang terutama kepada ibu hamil.  Ostematrix buat saya mudah bangun dari tidur. Pastinya saya akan berasa segar setiap kali memulakan rutin harian saya. Memang best!

Percaya tak, ostematrix antara vitamin yang bantu boosterkan susu bagi ibu yang menyusu? Bagi yang menyusu, ianya membantu membanyakkan susu secara tidak langsung.
Bila badan kita segar, tiada kemurungan, ia membantu oksitosin dirembeskan dengan baik sekali. Sebab itu ia antara vitamin yang dimasukkan dalam set 3M. Dalam alfalfa turut ada mengandungi kalsium tetapi dalam nisbah yang sedikit. Kekangan alfalfa bila ambil dengan banyak tetapi kurang air akan buat sembelit ditambah susu akan berkurang dengan sendirinya. Oleh kerana itu kita tidak boleh terlalu bergantung dengan alfalfa semata-mata untuk sumber kalsium.

Kalsium untuk ibu hamil

Sebenarnya kalsium sangat besar fungsinya dalam badan kita. Ramai orang tau yang itu. 99% simpanan kalsium adalah pada tulang dan gigi. Manakala 1% lagi ada dalam darah. 1% ni adalah untuk memastikan fungsi tubuh berjalan dengan sempurna. Biasanya bila seseorang tak dapat jumlah kalsium yang mencukupi (untuk 1%), kalsium simpanan dalam tulang dan gigi akan diambil bagi memastikan tubuh dapat berfungsi dengan baik. Sekiranya keadaan kekurangan kalsium dalam darah berterusan dan tidak digantikan, kepadatan tulang akan merosot dan mengakibatkan OSTEOPOROSIS

Ostematrix shaklee pengganti susu

Ostematrix juga membantu:


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:


Maznifaeza Md Mustaffa
♥ sms/whatsApp: 016-5199271
♥ Emel : maznifaeza@gmail.com atau superbvitamin@gmail.com
♥ Fb: www.facebook.com/superbvitamin sila klik LIKE utk info terkini


Cara Mengawal Kolestrol - Jangan tunggu sebelum parah!

with 1 comment

Jangan tunggu sebelum parah!

Kolestrol ialah bahan lembut seperti lilin yang terdapat dalam aliran darah dan sel badan kita. Ia penting untuk membantu badan berfungsi dan pembentukan membran sel dan hormon yang dibawa melalui lipoprotein. Lipoprotein Densiti Tinggi (HDL) adalah kolestrol baik yang mampu mengelakkan endapan kolestrol. Selain itu, Lipoprotein Densiti Rendah (LDL) merupakan kolestrol tidak baik yang boleh berkumpul pada dinding arteri dan membentuk plak yang menyumbat arteri.



Ini akan menyempitkan aliran darah dan oksigen yang membuatkan seseorang diserang sakit jantung atau strok. Justeru itu, amat penting bagi anda mengawal tahap kolestrol dan mengawalnya demi kesihatan jantung. Semua orang tahu bahawa kolestrol mempunyai kaitan dengan penyakit kronik seperti kardiovaskular atau strok. Kita selalu dinasihatkan diet sihat


Diet sihat

Diet yang sihat serta seimbang akan membekalkan nutrien harian dan komponen makanan lain yang membolehkan anda memiliki minda serta tubuh yang sihat dan juga bertenaga untuk menjalani aktiviti-aktiviti harian anda. Sebaiknya, makanlah pelbagai jenis makanan kerana tiada makanan khusus yang dapat membekalkan semua nutrien yang diperlukan. Makanan yang berbeza dalam kumpulan yang sama (seperti beras, roti dan bijirin sarapan) membekalkan nutrien yang berbeza dalam jumlah yang berbeza. 


Diet sihat kawal kolestrol


Makanlah diet yang seimbang berasaskan buah-buahan, sayur-sayuran, bijirin penuh dan makanan tenusu rendah lemak serta kurangkan pengambilan lemak, gula dan garam. Untuk mendapatkan keseimbangan kolestrol sihat, kurangkan kuantiti kolestrol dan makanan berlemak daripada daging. Selain itu, tingkatkan pengambilan ikan (bukan ikan goreng) dan makan lebih buah-buahan, sayur-sayuran dan biji-bijian.


Gaya hidup sihat 

Menjadi aktif secara fizikal adalah sama pentingnya dengan makan secara sihat . Aktiviti fizikal akan memperbaiki kesihatan kardiovaskular, kekuatan dan kefleksibilan membakar kalori untuk menjadikan anda sentiasa sihat dan langsing serta membuatkan anda kelihatan, rasa dan berfikir dengan lebih baik.



gaya hidup sihat bantu kawal kolestrol

Senaman yang tidak mencukupi boleh menyebabkan berlebihan berat badan atau obes di mana akhirnya boleh mengakibatkan masalah kesihatan yang serius. Sekurang-kurangnya bersenam selama 30 minit setiap hari dengan berjalan kaki. Jika anda mempunyai berat badan berlebihan atau obes, maka anda perlu bersenam dengan lebih kerap (dan untuk jangka masa yang lebih lama) untuk mengurangkan berat badan yang berlebihan.agar tidak mengambil telur, santan, daging atau makanan berlemak lain apabila kita mempunyai tahap kolestrol yang tinggi.

Amalan pemakanan vitamin

Selain itu, untuk mengawal kolestrol kita disarankan mengamalkan pemakanan vitamin atau suplemen tambahan. Vitamin yang bagus untuk mengawal kolestrol adalah seperti berikut:

vitamin untuk jantung


Satu lagi produk yang menarik untuk kita amalkan ialah Phytocol Shaklee. Kenapa ia menarik? Phytocol dicipta khas untuk penggemar makanan. Kita boleh makan apa sahaja makanan berkolestrol tinggi asalkan kita amalkan phytocol sebelum kita menjamah makanan lazat tersebut. Bagaimana phytocol bertindak?




 Jom klik Keistimewaan dan Kebaikan Phytocol Shaklee




Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:

♥ Maznifaeza Mustaffa
♥ sms/whatsApp:  019 - 2249556
♥ Fb: www.facebook.com/superbvitamin sila klik LIKE utk info terkini. Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya.

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Superb and Hot!

Superb and Hot!
Set Eu-Four Pack memang terbaik untuk wanita bekerjaya!

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?