Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

Maal Hijrah, Diri dan Keluarga

with 0 Comment
Jangan menyalahkan takdir!


Selamat Menyambut Maal Hijrah kepada semua umat Islam. 1 Muharram kali ini jatuh pada 15 November 2012. Kita akan melangkah ke tahun 1434H. Mari kita renungi maksud ayat Al Quran di bawah ini

Sesungguhnya orang2 yg beriman,mereka itu berjihad& berhijrah pd jalan Allah,sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..
(Al Baqarah:218) 

Bercakap mengenai hijrah ini saya pasti ramai yang tahu maksudnya. Islam menggalakkan umatnya berhijrah kepada sesuatu yang lebih baik. Dalam aspek kehidupan kita yang mencabar pada zaman moden ini sudah pasti kita menghadapi rutin harian yang begitu pantas dan memenatkan. Ada orang nasibnya baik dan dipermudahkan kehidupannya. Bagaimana pula dengan nasib golongan yang sering diuji olehNya ini? Bukan Allah tak sayang kita tapi dia sengaja menguji kita untuk kita menilai kembali apa yang telah kita lakukan sama ada usaha kita memadai cukup untuk di dunia dan bekalan di hari pengadilan. (Muhassabah diri)

Sebenarnya telah diciptakan manusia ini dengan rezeki masing-masing dan tugas manusia perlu mencarinya. Kita tidak tahu rezeki kita di masa depan. Baik atau sebaliknya. Yang penting kita perlu berusaha untuk mempertingkatkan taraf hidup kita dan berdoa supaya kita tidak terjerumus ke paras kehidupan negatif.

Maka kita janganlah mengeluh tatkala dirundung kesempitan hidup. Adakah kita perlu mengeluh tidak berpenghujung? Adakah kita hanya menyerahkan kepada takdir? Adakah kita menunding jari menyalahkan orang lain? Tepuk dada tanyalah iman.

Sempena Maal Hijrah ini saya ingin mengajak anda mengamalkan konsep hijrah itu. Saya bukan mengajak anda membuat perkara yang tak berfaedah tapi ingin mengajak anda manfaatkan peluang yang ada untuk menjana ekonomi anda dan keluarga. Tapi bagaimana? 

Paling diimpikan bila kita dapat menjalankan bisnes dari rumah sambil melihat anak membesar di depan mata. Betul tak? Kalau anda tiada keinginan ini anda seorang tidak normal sebenarnya. Pendekkan cerita anda perlu BERHIJRAH! Tekadkan semangat bulatkan hati! Apakah anda tidak berhasrat suatu hari nanti menjadi WAHM?



Work at home mom (WAHM)! You're CEO of your own! Pendapatan setimpal dengan usaha. Kerja lebih, besarlah habuannya. Yang penting, bisnes ini bukan untuk cari orang, tetapi benar-benar menjual barang & berkongsi kebaikan produk.

Jom join biz group ini! Pendapatan 4-5-6 angka melalui internet/ online marketing adalah bukan mustahil! Saya sudah merasainya, anak-anak biz ini pun dah merasainya, anda taknak ke? Hehe... Sesambil ber-biz, seisi keluarga pun boleh makan vitamin free! :)

Bimbingan dan training diberikan. Amalan rohaniah juga dipertingkatkan, agar kita seimbang dunia & akhirat, Insya Allah... Jom jadi WAHM yang berjaya!!!



Kelebihan group Shaklee Euphoria kami?


♥ Mengutamakan pengetahuan produk berbanding keuntungan.

♥ Tiada istilah Touch & Go bersama pelanggan. Memberikan konsultasi percuma & panduan pengambilan produk selepas pembelian secara berterusan.

♥ Sentiasa memperkasakan diri dengan ilmu nutrisi/supplemen.

♥ Mempunyai support group yang sangat kuat ukhwahnya.

♥ Perkongsian rohaniah agar sentiasa mendekatkan diri dengan Allah.

♥ Tiada paksaan untuk mengejar target tertentu. Apa yang anda dapat adalah setimpal dengan apa yang anda usahakan.

♥ Tak perlu bersusah payah keluar rumah untuk promote produk, close sale atau mencari membership baru. Hampir 95% diperuntukkan di depan komputer dan telefon sahaja. Jika anda surirumah, anda boleh menjalankan bisnes hanya dari rumah sambil melakukan urusan harian, menjaga anak dan tak perlu keluar rumah dengan kerap (melainkan urusan pengeposan dan product pick-up sahaja).

Saya telah memilih perniagaan saya dan sedang membina jaringan kumpulan Euphoria kerana saya yakin ramai yang di luar sana masih tercari-cari peluang untuk memulakan perniagaan sampingan secara sepenuh masa ataupun separuh masa sahaja.

Satu perkara yang saya sangat suka dengan kumpulan Euphoria ini adalah kerana mengutamakan pengetahuan mengenai ilmu supplemen untuk berjaya dalam Shaklee, dengan gaya santai dan diredhai Allah. Kelebihan seminar kami ialah family friendly. Jadi peserta boleh bawa suami dan anak-anak untuk sertai seminar. Tiada masalah bagi ibu menyusu untuk turut serta dalam seminar kami! (^_-)

Anda mahu turut serta? Cara nak sertai? Bagaimana? Nak tahu lanjut? Saya jamin anda pasti mencintai biz ini. Tak kenal maka tak cinta! Boleh hubungi saya

Maznifaeza Md Mustaffa

♥ call/sms/whatsApp: 016-5199271

♥ Emel : maznifaeza@gmail.com



Shaklee ni MLM kan?
Ya, Shaklee merupakan salah satu perniagaan MLM. Namun dalam Shaklee tiada istilah upline sentiasa berada di atas. Upline dan downline masing-masing bekerja keras untuk berjaya. Tiada fenomena upline hanya duduk goyang kaki, downline bersusah payah buat sales. Dalam Shaklee, siapa usaha lebih, dia akan menerima ganjaran yang lebih besar. Seronok kan? Itulah istimewanya Shaklee dari MLM yang lain.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?