Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

Hilangkan Parut Jerawat Tanpa Bahan Kosmetik? Bolehkah?

with 0 Comment
Atasi jerawat dengan pengambilan vitamin

Jerawat sebenarnya menjadi igauan ngeri setiap orang, lebih-lebih lagi yang bergelar wanita. Jerawat bukan sahaja menjadi masalah kepada anak muda atau remaja tetapi ia juga melibatkan orang dewasa. 



Jerawat terjadi bila kelenjar minyak mengeluarkan terlalu banyak minyak dan sebum di kulit terutamanya di muka , dada dan belakang iaitu kawasan yang mempunyai banyak bulu roma.
Liang minyak yang tersumbat akan menjadi bintik putih jika ia terjadi di bawah kulit atau bintik hitam jika di lapisan luar kulit. Kulit akan menjadi kemerahan jika radang terbentuk di sekeliling liang tersebut.
Lebih besar kawasan radang lebih mudah terbentuk nanah dan akan meninggalkan parut jerawat jika tiada perawatan dan ubat yang sesuai. Menghilangkan parut jerawat lebih sukar bila perawatan diabaikan.
Wajah muka yang penuh dengan parut jerawat sudah tentu menghilangkan seri dan keyakinan diri.
Jerawat tumbuh disebabkan beberapa keadaan:
  • Pencemaran dari persekitaran yang merosakkan kulit. Maklum saja, sekarang ini dunia tak sama seperti 20 tahun dulu. Asap dan debu merata-rata. Tengok saja kereta. Baru cuci 2-3 hari, dah berhabuk.
  • Ketidakstabilan hormon. Kebanyakannya berlaku pada remaja. Jerawat tumbuh dengan banyak di zaman peralihan, dan beransur hilang setelah mencapai umur matang (tua?).
  • Faktor tekanan. Dalam keadaan tertekan, mudah untuk kita mengabaikan pemakanan yang seimbang, rehat yang mencukupi dan beriadah. Sedangkan semua itu perlu untuk tubuh kekal cergas dan sihat. Apabila tumbuh jerawat, makin tertekan jadinya.
  • Kebersihan tubuh badan diabaikan

Beberapa vitamin yang sesuai untuk masalah jerawat disebabkan perkara-perkara di atas adalah:
  • Antioksidan: Vitamin C, Vitamin E dan Vitamin A menghapuskan radikal bebas dari pencemaran persekitaran.
  • Hormon: Hormon yang perlu dibetulkan ialah prostaglandin. Untuk itu, asid gamma linolenik (GLA) amat diperlukan. GLA juga dikenali dengan nama Omega-6. Kajian menunjukkan asid lemak (Omega-3 dan Omega-6) membantu permukaan kulit yang licin dan tegang, menghalang/mengurangkan kesan radang kulit spt ekzema dan psoriasis dan memperlahankan kadar penuaan kulit.
  • Tekanan: Pengambilan makanan tinggi vitamin B-complex (mengandungi kesemua 8 vitamin B penting) mampu mengurangkan kadar tekanan dan membolehkan seseorang kekal gembira dalam keadaan yang tertekan.
  • Memulihara sel kulit lama dan membentuk sel kulit baru yang sihat: Protien adalah asas kepada sel. Kekurangan protien dapat dilihat pada tekstur dan warna kulit seseorang - kusam dan tidak bermaya. Jadi, untuk kulit bermaya dan berseri, pastikan pengambilan protien yang lengkap, seimbang dan terbaik sahaja.
  • Kebersihan -- rajin-rajin la cuci muka. Paling afdhal, ambil wudhuk dan niatkan untuk kekal dalam wudhuk :).
 Vitamin A (Carotomax), Vitamin C, Vitamin E, B-complex, GLA Complex, Energy Soy Protien 
----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi.
 
 

Untuk mendapatkan vitamin-vitamin ini sila hubungi saya. Saya akan berikan konsultasi percuma serta harga yang istimewa!  ;) 
email: maznifaeza@gmail.com
sms/call: 016-5199271

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?