Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

Vitamin Untuk Otak Cerdas dan Bijak

with 1 comment

Vitamin Shaklee sesuai untuk pelajar


Siapa lembap dan malas akan ketinggalan! Di zaman digital yang serba pantas ini kita berlumba-lumba untuk menjadi lebih maju bagi memenuhi tuntutan keperluan kehidupan kita. Maka tak hairanlah ramai ibubapa yang menelefon dan mesej saya risau tentang perkembangan akademik anak mereka. 




"Anak saya mudah keletihan."

"Anak saya bila belajar sekejap sahaja. Dia susah nak fokus."

"Saya risau anak saya terlalu lambat nak pick up. Lambat nak paham sesuatu subjek tu."


Memang banyaklah bentuk kerisauan ibubapa yang telah dihamburkan kepada saya. Saya bukan ahli nujum atau bomoh untuk menentukan anak-anak uols menjadi pandai dan berjaya. Tetapi saya boleh berkongsi cara bagaimana nak menjana otak menjadi cerdas dan bijak. Jom baca sehingga habis entri ini.

Otak yang cerdas amatlah penting lebih-lebih lagi bagi pelajar dan mereka yang mementingkan kecemerlangan dalam hidup. Ramai antara kita mengalami kemerosotan dalam kecerdasan otak. Antara sebabnya ialah terlalu banyak benda yang difikirkan, kurang rehat, kurang taubat, kurang ibadat serta kurang nutrisi.

Antara amalan untuk kecerdasan otak:


  • makanan yang halal dan baik - Ini amat dituntut dalam Islam kerana makanan akan menjadi darah daging kita. Sumber haram akan mencetuskan otak susah untuk fokus, daya ingatan menjadi lemah dan sering mendorong kita melakukan perkara negatif.
  • menjauhi dosa - apabila menjauhi dosa bermakna kita akan menjalani kehidupan yang sihat dari segi rohani dan jasmani. Perbanyakan amalan rohani adalah makanan roh yang terbaik untuk otak. 
  • puasa -  Berpuasa adalah mekanisme terbaik untuk membersihkan perut dan badan dari sisa-sisa pemakanan yang tidak baik sebelum ini. Kajian saintifik pernah dibuat terhadap amalan puasa di kalangan orang Islam. Hasilnya salah satu kebaikan puasa ialah untuk mencerdaskan otak.
  • hafaz Quranmenghafaz al-Quran juga dapat meningkatkan tahap tumpuan seseorang kepada ilmu pengetahuan. Jika tidak berupaya menghafaz, memadai jika dapat melazimi membaca al-Quran secara tartil dan menghafaz beberapa surah serta memahaminya
  • solat sunatDisiplin dalam solat yang menuntut individu fokus pada solat dapat membantu mereka menumpukan perhatian pada perkara lain di luar solat. 
  • berkawan dengan orang soleh - faktor kawan juga memain peranan. Jika kita berkawan dengan orang soleh dan baik kita juga terdorong untuk melakukan perkara yang baik. Melakukan perkara baik akan menhindarkan diri kita dari melakukan perkara yang negatif dan sia-sia. Setiap amalan yang baik aka mengecas ion-ion positif ke otak sekaligus meningkatkan kecerdasan otak.





Selain daripada amalan di atas, amalan pemakanan supplement atau vitamin untuk otak cerdas dan bijak juga patut dipertimbangkan oleh kita sebagai ibubapa. Faktor kesibukan dengan kerjaya menyebabkan kita kekadang terlupa untuk memberikan makanan tambahan terbaik untuk anak-anak kita. Adakah anak kita mendapat makanan yang seimbang dan kaya dengan multivitamin setiap hari?

Ada beberapa vitamin yang boleh saya cadangkan mengikut peringkat umur. Set Vitamin ini boleh diamalkan daripada kanak-kanak hinggalah kepada golongan pelajar di universiti.

Cadangan vitamin untuk kanak-kanak:

4 tahun ke bawah:
Mealshakes, Vitalea Chewable dan Omega Guard

Sekolah rendah:
Omega Guard, Chewable Vitamin C, Vitalea Chewable dan Mealshakes

Sekolah menengah dan universiti
B Complex, Omega Guard, Lecithin, Mealshakes





Omega Guard 


Mengandungi DHA dan EPA serta asid lemak lain yang penting untuk pertumbuhan otak dan mata, serta peredaran darah dan aktiviti sel bagi memastikan keseluruhan tubuh mendapat kekuatan bagi melawan jangkitan yang berbahaya. Perinciannya boleh klik Kebaikan dan Keistimewaan Omega Guard




Vitalea Chewable


Pengambilan  Vitalea Chewable dapat membantu membekalkan 19 Vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh seorang kanak-kanak untuk membesar. Selain itu pembinaan kalsium dalam tulang menjadi kuat dan sihat. Perinciannya sila klik Kebaikan dan Keistimewaan Vitalea Chewable


Mealshakes




Mengandungi protein soya dan 28 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh. Perinciannya boleh klik Kebaikan Mealshake Shaklee



B Complex




Membantu dalam sintesis protein dan karbohidrat, memberikan mood yang baik, anti stress, menukarkan makanan kepada tenaga serta penting dalam pertumbuhan sel. Perinciannya boleh klik Kebaikan B Complex Shaklee



Lecithin 


Kaya dengan kolina yang penting dalam sintesis neurotransmitter, iaitu acetylcholine yang bertindak dalam fungsi saraf, otak dan daya ingatan. Perinciannya boleh klik Lecithin Shaklee yang best




Kalau anak kita sentiasa sihat, tidak mudah demam, batuk dan selsema, pembelajaran dia tidak terganggu kerana sakit. Tidak perlu cuti sakit yang mengakibatkan ketinggalan pembelajaran di sekolah. Badan yang sihat akan melahirkan otak yang cerdas dan bijak. Tak Percaya? Jom kita lihat salah satu testimoni ini. Jangan tak tengok video ni tau! Hanya klik sahaja....


Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT? from iReach HD on Vimeo.



Tanpa kita sedari hampir setiap bulan kita mampu membeli baju baru, beg tangan baru, kasut baru dan sebagainya. Nak nak lagi sekarang ni heboh dengan gajet baru iphone 6. Ada ibu bapa yang tanpa segan silu bangga kerana sentiasa up to date dan trendy tetapi tanpa sengaja mengabaikan keperluan makanan tambahan untuk anak-anak. Anak-anak adalah harta kita paling bernilai dan tidak boleh ditukar gantikan dengan iphone 6! Betul tak? Kesihatan yang sihat akan membentuk otak yang cerdas. 

Jom kita lengkapkan anak kita dengan vitamin otak cerdas dan bijak bagi demi melahirkan generasi cerdik pandai untuk negara kita pada masa depan. Kita mampu melakukannya! Jom klik gambar di bawah untuk dapatkan vitamin ini


Atau



Boleh hubungi saya untuk pembelian Shaklee atau daftar jadi ahli Shaklee di:

♥ Maznifaeza Mustaffa
♥ sms/whatsApp:  016 - 5199271
♥ Fb: www.facebook.com/superbvitamin sila klik LIKE utk info terkini. Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya.

1 comment:

  1. Assallammualaikum saya ada menjual produk brain boster.. dari syarikat allysian sciences..mastermind produk ini sgt berkesan dan kesannya kita dapat lihat dlm 30 minit sahaja.. membantu anda mengingati apa yg anda lupa..membantu anda fokus,relaxs,dan lancar bila berkata kata..ayuh dapatkan produk terhebat ini..
    Anda cuba anda sendiri yg tahu..sesuai untuk yg berpenyakit lupa..juga untuk kanak2 terbuktI berkesan dan 3 tahun ujian klinikal..baru lah dipasarkan..Hubungi saya En Ikram 01137878707

    ReplyDelete

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?